ثبت‌نام دبیرستانی‌ها از تیرماه آغاز می‌شود

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۵۵۰
ثبت‌نام دبیرستانی‌ها از تیرماه آغاز می‌شود

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه ثبت‌نام ورودی دوره اول متوسطه اول (پایه هفتم) از تیرماه شروع خواهد شد اظهار کرد: ثبت‌نام ورودی دوره دوم متوسطه ( پایه دهم) نیز به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مرتبط با هدایت تحصیلی شرکت و فرم‌هایی را تکمیل کنند، معمولا از دهه دوم تیرماه به بعد انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به اینکه آیا هدایت تحصیلی از معاونت پرورشی به معاونت متوسطه منتقل شده است؟ گفت: بحثی ناظر به این موضوع مطرح شده بود و ابلاغیه‌ای در این راستا وجود داشت؛ اما مهم تشکیل کارگروه هدایت تحصیلی است. معتقدیم هدایت تحصیلی کار یک معاونت به تنهایی نیست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: هدایت تحصیلی یک ماموریت بین بخشی در مجموعه وزارتخانه و حتی خارج از مجموعه وزارتخانه است که با استفاده از ظرفیت معاونت آموزش متوسطه، معاونت پرورشی، انجمن اولیاء و مربیان، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مرکز فناوری و سایر بخش‌ها پیش می‌رود.

کاظمی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه هدایت تحصیلی از هفته گذشته آغاز شده است گفت: فرایند، همان گذشته است و کار را دنبال می‌کنیم. مراقب هستیم مشکلاتی که سال گذشته در روند اجرای هدایت تحصیلی با آنها مواجه بودیم در سال جاری تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، صدور نمون برگ هدایت‌ تحصیلی کلاس نهمی‌ها در دهه دوم تیرماه انجام می‌شود. فرایند هدایت تحصیلی مطابق جدول زمانبندی ذیل طی خواهد شد:

- اجرای آزمون‌های توانایی و رغبت: از ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

- تکمیل نمون‌برگ‌های نظرخواهی برای مشاوران و معلمان: از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت

- تکمیل نمون‌برگ‌های نظرخواهی دانش‌آموزان و والدین: از ۴ تا ۲۰ اردیبهشت

- تکمیل ظرفیت شاخه و رشته‌های تحصیلی مناطق: از ۴ تا ۲۵ اردیبهشت

- ثبت نتایج امتحانات برای عملکرد تحصیلی: دوهفته بعد از آخرین امتحان (دهه اول تیرماه)

قابل ذکر است صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی پس از صدور کارنامه و مهلت قانونی برای رفع اعتراضات و پس از ثبت نمرات دانش آموزان توسط مدیران مدارس و ثبت نهایی نمرات در تیرماه صادر خواهد شد.

- صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی نیز در دهه دوم تیرماه انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر