وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۰۹:۴۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۶۱۶
وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه (۱۷ تا ۲۱ فروردین ) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پنج‌شنبه (۱۷ فروردین) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، جمعه (۱۸ فروردین) در در شمال خراسان رضوی، شنبه و یک‌شنبه (۱۹ و ۲۰ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، شرق، ارتفاعات جنوب شرق و دوشنبه (۲۱ فروردین) در شمال غرب بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که از امروز تا دوشنبه به تناوب در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: پنج‌شنبه و شنبه (۱۷ و ۱۹ فروردین) در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود که در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان‌ها وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ فروردین) قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۱۹ فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ فروردین) شهرکرد با دمای صفر و ۲- درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظر