چرا فقط یک طرف گلوی من درد می‌کند؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۹:۵۹:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۹۳۰
چرا فقط یک طرف گلوی من درد می‌کند؟

این امر به ویژه زمانی صادق است که گلودرد از بین نرود یا درد فقط در قسمت خاصی از گلو احساس شود. در زیر به شرایطی می‌پردازیم که می‌تواند منجر به درد فقط در یک طرف گلو شود.

ترشح پشت حلق

به گزارش آی زندگی، زمانی است که مخاط بیش از حد معمول از حفره بینی به سمت گلو حرکت می‌کند. تحریک ناشی از آن ممکن است فقط یک احساس آزاردهنده باشد، اما همچنین می‌تواند منجر به درد و التهاب شود. در برخی موارد تنها یک طرف گلو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در کودکان بیشتر از بزرگسالان اتفاق می‌افتد.

ورم لوزه

زمانی ایجاد می‌شود که یک یا چند لوزه ملتهب یا عفونی شوند، معمولاً به دلیل عفونت ویروسی یا باکتریایی. و ممکن است فقط یک لوزه یا لوزه‌های تنها در یک طرف گلو تحت تاثیر قرار گیرند.

آبسه لوزه

عفونت سر و گردن است که باعث جمع شدن چرک در کنار لوزه‌ها و حلق (حفره پشت بینی و دهان) می‌شود. بیشتر آبسه‌ها از باکتری‌ها و چرک‌هایی که پس از عفونت در لوزه آسیب‌دیده باقی می‌مانند، ایجاد می‌شوند. در حالی که ممکن است در بیش از یک لوزه دچار التهاب لوزه شده باشید، این امکان وجود دارد که آبسه فقط در یک لوزه ایجاد شود.

آفت دهان

زخم‌های کوچکی هستند که می‌توانند روی غشاهای مخاطی اغلب در داخل دهان یا روی لثه‌ها ایجاد شوند. احساس سوزش ممکن است یک یا دو روز قبل از تشکیل ایجاد شود و زخم در نهایت به صورت ضایعه قرمز یا خاکستری همراه با ترشح شکل می‌گیرد.

تورم غدد لنفاوی

غدد لنفاوی در سرتاسر بدن از جمله در گردن وجود دارند، بنابراین می‌توانید درد را در یک گره در یک زمان یا بیش از یک گره احساس کنید. جمع‌آوری بیش از حد ذرات عفونی می‌تواند باعث تورم شدید غدد لنفاوی شود. در برخی موارد، این تورم دردناک است و حتی می‌تواند بلع یا تنفس را دشوار کند.

آبسه یا عفونت دندان

گاهی اوقات تشخیص اینکه درد در دهان یا گلو دقیقاً از کجا شروع شده است دشوار است. مشکلات دندانی، مانند آبسه یا عفونت دندان، می‌تواند به سرعت پیشرفت کند و منجر به تورم و درد در سایر نواحی سر و گردن، از جمله گلو شود.

لارنژیت

عفونت گلو است که بر روی حنجره یا جعبه صدا متمرکز است. غدد متورم، گلودرد و گرفتگی صدا اغلب با این عفونت‌ها همراه هستند، اما معمولاً طی چند روز تا یک هفته از بین می‌روند.

کووید ۱۹

حدود ۵ تا ۱۰ درصد از افراد مبتلا به کووید۱۹، تنها علامت گلودرد داشتند و داشتن درد فقط در یک طرف گلو غیر‌معمول نیست.

ارسال نظر