تلاش شورای شهر برای رسیدن به نرخ کرایه تاکسی‌

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۰:۵۹:۵۲
کد خبر: ۲۰۰۹۲۲
تلاش شورای شهر برای رسیدن به نرخ کرایه تاکسی‌

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز با توجه به ایام پایانی سال موضوع نرخ گذاری‌ها با اتمام بودجه در دستور کار قرار گرفته است. البته در ابتدای جلسه دستور کار یک فوریتی برای فروش یک ملک خواهیم داشت که در صورت تصویب یک فوریت آن در جلسه بعدی، اصل موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تصویب ساختار نهاد راهبری توسعه شهری نیز به صورت یک فوریتی در دستور کار جلسه امروز قرار دارد. این نهاد در دهه ۸۰ کار می‌کرده اما مدتی تعطیل شده و در دوره گذشته به تصویب رسیده اما ساختار و تشکیلات آن در حال حاضر آماده شده و امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چمران ادامه داد: لوایح بهای خدمات نیز همانند نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته بخشی از موضوع نرخ کرایه تاکسی‌ها باقیمانده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در شورای شهر، گفت: امروز گزارشی توسط مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران ارائه می‌شود که در خصوص موضوع مصرف آب و منابع آبی خواهد بود.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۰ درصد برای سال آینده گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتوبوس‌ها و همچنین تاکسی‌ها شخصی و خصوصی هستند تعیین نرخ تاکسی و اتوبوس باید دو طرفه باشد. یعنی به گونه‌ای طراحی شود که هم برای راننده صرف داشته باشد که فعالیت کنند و هم مردم بتوانند آن را بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از این اتوبوس‌ها قدیمی است و نیازمند تعمیر هستند اما رانندگان اعلام می‌کنند با نرخ‌های موجود انجام تعمیرها صرف نمی‌کند و به این ترتیب شهر از این موضوع ضرر می‌کند. برای سال آینده تعیین نرخ تاکسی‌ها به گونه دیگری انجام شده، برای مثال تاکسی‌های گردشی بر اساس پیمایش نرخ‌شان تعیین شده و حتی شیب مسیر تاکسی‌ها نیز در نظر گرفته شده، قطعا نرخ‌ها بالا نخواهد بود. تلاش می‌کنیم به نرخ بهینه‌ای برسیم که برای شهروندان سنگین نباشد و رانندگان نیز هزینه‌های خود را در بیاورند.

وی درباره اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران نیز گفت: مدیریت شهری شورا و دادستانی کار خود را انجام می‌دهد و ساختمان‌هایی که ناایمن هستند تذکر دریافت کرده‌اند و باز هم پارچه زده شده و به آنها اخطار داده شده که اگر تعمیر نکنند پلمب خواهند شد.

ارسال نظر