جوشانده این دو گیاه با هم میگرن و سردرد را درمان می‌کند

۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۱۷:۳۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۶۸۹
جوشانده این دو گیاه با هم میگرن و سردرد را درمان می‌کند

هنگامی که سردرد به فرد حمله می کند، شخص باید در طول روز به انجام کار های ساده ای بپردازد که به تمرکز زیادی نیاز ندارد یا پیاده رویی کند و هوای تازه را وارد ریه های خود کند. بهترین درمان ایجاد مقاومت های جسمی در بدن از طریق تغذیه سالم، انجام ورزش و داشتن تفکرات مثبت و سازنده می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، صبحانه فرد مبتلا به میگرن باید شامل میوه های تازه و خشک شده باشد. ناهار باید عمدتا از غذاهای پروتئینی تشکیل شده باشد. غذاهای نشاسته ای همچون نان سبوس دار، غلات، برنج و یا سیب زمینی را باید در هنگام شام به همراه سالاد خام مصرف کرد.

از مصرف ادویه ها، گوجه فرنگی، شیر ترش و غذاهای چربی دار باید اجتناب کرد. نوشیدن یک لیوان آب (آب گرم در زمستان و آب سرد در زمستان) که با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب شده است در ابتدای صبح درمان مناسبی برای میگرن محسوب می شود.

طبق تحقیقی مشخص شد که استفاده از پودر گیاه تاناستوم پارتنیوم در درمان میگرن موثر است. این گیاه نوعی گل داوودی از خانواده کاسنی می باشد که به طور سنتی نیز در درمان میگرن از آن استفاده می شده است. میوه گیاه گشنیز در منابع پزشکی کهن ایران به عنوان گیاه موثر در درمان سردرد معرفی شده است.

اثرات ضد درد، ضد التهاب و خواب آوری گشنیز در بسیتری از مطالعات حیوانی و انسانی در مقایسه با دیگر داروها چون مورفین و اسپرین تائید شده است. وجود موادی چون لینالول در گشنیز اثرات ضد دردی و ضد التهابی ایجاد می کند. همچنین مطالعاتی نشان داده اند که این گیاه باعث کاهش تولید نیتریک اسید و افزایش نورآدرنالین و سروتونین  و در نتیجه کاهش درد می گردد.

سنبل الطیب و بادرنجبویه از جمله گیاهانی هستند که از آنها برای درمان اختلالات خواب، افسردگی، استرس، اضطراب، میگرن و غیره استفاده می شود. در ایران از ترکیب این دو گیاه به صورت جوشانده برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شده است.

 

ارسال نظر