بارش باران و وزش باد شدید در کشور

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۰۸:۴۶:۵۸
کد خبر: ۲۰۰۵۵۷
بارش باران و وزش باد شدید در کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۶ اسفندماه) در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این وضعیت تا جمعه (۱۹ اسفند) در این مناطق تداوم می‌یابد، گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه (۱۸ اسفند) و طی روز جمعه در مناطقی از یزد، خراسان جنوبی و شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان و شنبه (۲۰ اسفند) در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش خواهیم بود.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به شکل برف بوده و با توجه به وزش باد شدید با کولاک برف نیز همراه خواهد بود. 

وی افزود: امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد. 

ضیاییان گفت: سه‌شنبه دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه خلیج فارس مواج است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ اسفند ) قسمتی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ و روز  پنجشنبه ( ۱۸ اسفند ) ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز شهر کرد با دمای صفر درجه سانتیگراد و فردا اردبیل با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

ارسال نظر