افزایش ۴۰ درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۲ در پایتخت

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۳:۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۷۹۸۰
افزایش ۴۰ درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۲ در پایتخت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۲ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مصطفی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با مدیریت و ساماندهی پارک حاشیه‌ای در شهر تهران گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران شهرداری در سال جاری ملزم به ساماندهی ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق مختلف تهران شد که تا به امروز ۷۵ هزار قرارداد پارک حاشیه‌ای منعقد شده است.

ساماندهی ۹۵ هزار پارک حاشیه‌ای درسال جاری

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ان‌شاءالله تا پایان سال نیز قرارداد و فضای عملیاتی ۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق دیگر منعقد خواهد شد. با محاسبه این تعداد پارک حاشیه‌ای، حوزه حمل و نقل شهرداری تهران ۹۵ هزار پارک حاشیه‌ای درسال جاری ساماندهی خواهد کرد و دلیل نرسیدن به ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای تجارب ناموفق گذشته بوده است چرا که بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل ترس پای قرارداد پارک حاشیه‌ای نیامده اند.

شفیعی تاکید کرد: تا به امروز قرارداد ساماندهی پارک حاشیه‌ای در مناطق ۲، ۳، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ منعقد و ان‌شاءالله دو منطقه ۱ و ۵ نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص نرخ پارک حاشیه‌ای نیز گفت: این رقم برای سال جاری به ازای هر نیم ساعت ۱۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که با گذشت دو ساعت این رقم در هر نیم ساعت به دو هزار تومان افزایش می رسد که برای سال آینده در ارتباط با همین تعداد پارک حاشیه‌ای در دو ساعت اول ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و برای نیم ساعت‌های بعدی دو هزار و ۸۰۰ تومان درنظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: همچنین برای کامیونت ها نیز این رقم به ازای هر نیم ساعت ۴ هزار و ۴۰۰ تومان و بعد از دو ساعت این رقم برای هر نیم ساعت ۱۴۰۰ تومان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از پارک حاشیه‌ای تماما صرف توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد، گفت: دلیل هزینه برای پارک حاشیه‌ای این است که شهروندان ترغیب بیشتری به استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران افزایش ۴۰ درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای را به تصویب رساندند.

 

ارسال نظر