ادامه بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ دمای برخی نقاط ۷ درجه کاهش می‌یابد

۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۰۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۸۴۷
ادامه بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ دمای برخی نقاط ۷ درجه کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه بارش برف و باران در کشور و کاهش دما تا ۷ درجه سانتی‌گراد در شمال و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ بهمن) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شرق تهران،  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان همچنین ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شنبه (۱۵ بهمن) در برخی مناطق خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد. از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه (۱۶بهمن) در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور به‌ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش باران و برف رخ می‌دهد. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۱۷ بهمن) بر شدت بارش در شمال غرب و برخی مناطق واقع در غرب افزوده می‌شود. در این روز در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: سه‌شنبه(۱۸ بهمن) فعالیت سامانه بارشی گسترش یافته و در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش ادامه خواهد داشت.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۴ بهمن) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: دمای هوا جمعه و شنبه در شمال غرب و غرب کشور بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش و از یکشنبه در این نواحی به‌تدریج افزایش می‌یابد همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی افزایش ۴ تا ۶ درجه دما و گرم‌باد پیش‌بینی می‌شود.  

ضیاییان افزود: امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر، یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. سه شنبه نیز نیمه غربی خلیج فارس مواج است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ بهمن) نیمه‌ابری و به‌تدریج کاهش ابر  و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز  یکشنبه (۱۶ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها غبارمحلی و در شب کاهش ابر با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۴ و ۱۵ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

 

ارسال نظر