وزارت آموزش و پرورش به بازنشسته‌های معترض پاسخ داد

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۱:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۷۲۱۷
وزارت آموزش و پرورش به بازنشسته‌های معترض پاسخ داد

دو روز قبل جمعی از فرهنگیان بازنشسته، مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش در تهران تجمعی اعتراضی برگزار کردند. از اصلی‌ترین مطالبات این معترضان صدور احکام رتبه‌بندی و پاداش بود. 

به گزارش ایلنا، فرهنگیان بازنشسته در این تجمع اعتراضی، از استان‌های مختلف کشور حاضر بودند و با بنر «ما بازنشستگان ۱۴۰۰ خواهان حکم اصلی رتبه‌بندی طبق وعده داده شده و اعمال هر چه سریع‌تر آن می‌باشیم.» ساعاتی در مقابل وزارتخانه شعار دادند. 

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در مورد بررسی علت این تجمع توضیح داد: تجمع دیروز مربوط به بازنشستگان فرهنگی بخصوص آن‌هایی بود که بعد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشست شده‌اند. رتبه‌بندی شامل حال این افراد می‌شود و حق هم با این بازنشستگان است و به زودی کار آن‌ها انجام می‌شود. دیروز با این افراد صحبت شد و توضیح داده شد که مشکلات آن‌ها در حال رسیدگی است. 

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ابلاغ رتبه‌بندی به صورت یکباره امکان‌پذیر نیست، توضیح داد: ما یک میلیون معلم داریم و باید فرایند رتبه‌بندی را با حساب و کتاب و دقیق انجام دهیم. در رتبه‌بندی معلمان، شاغلین در اولویت هستند و بعد از اینکه رتبه‌بندی کسانی که سرکار هستند تمام شد، خیلی زود مسائل مربوط به مطالبات بازنشستگان هم حل خواهد شد.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خواسته بازنشستگان معترض قانونی است و باید به درستی به آنها رسیدگی شود.

 

ارسال نظر