اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۱۴

گلایه پلیس از فک پلمب ۲۱ منزل پلاک قرمز

رییس پلیس پایتخت با گلایه از فک پلمب ۲۱ خانه پلاک قرمز در مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: برخی از این خانه‌ها کاملا متروکه بوده و قابلیت سکونت ندارند، لذا لازم است همه دستگاه‌ها با پلیس همکاری کنند. سردار حسین رحیمی درباره فک پلمب برخی خانه‌های پلاک قرمز در محله شوش، مولوی و هرندی به ایسنا گفت: 21 خانه در محله شوش، مولوی و هرندی فک پلمب شده‌اند در جلساتی که با دادستان کل داشتیم، موضوع فک پلمب این منازل را مطرح کردیم. رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اکثر این خانه‌ها متروکه هستند و برخی از این منازل قابلیت سکونت را نیز ندارند. طبیعتا انتظار ما این است که با توجه به اینکه کمتر از ۶ ماه از اجرای طرح پاکسازی محلات شوش مولوی و هرندی می‌گذرد، همه دستگاه‌ها کمک کرده تا این منطقه از لوث وجود این افراد. به‌طور کامل پاک شود. رحیمی اظهار کرد: متاسفانه معتادان و خرده فروشان مواد مخدر هنوز هم در این منطقه امیدشان قطع نشده و تصور می‌کنند هنوز می‌توانند در این محل باشند از سوی دیگر نیز مردم اطمینان کامل را ندارند که دیگر فعالیت خرده‌فروشان در این منطقه به پایان رسیده و هر بار که برای بازدید می‌رویم، از ما می‌پرسند مطمئن هستید که این وضعیت ادامه پیدا می‌کند، لذا لازم است که همه دستگاه‌ها همکاری کنند. وی ادامه داد: متاسفانه هنوز از سوی شهرداری برای تعیین‌تکلیف و تخریب برخی خانه‌ها و بازسازی معابر اقدامی نشده است.

تعرفه بیمارستان‌های خیریه بازنگری می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه مشکل تعیین سقف برای پذیرش بیماران در مراکز درمانی دولتی برداشته شده است، از وعده وزیر بهداشت برای بازنگری تعرفه‌های بیمارستان‌های خیریه خبر داد.

بهروز بنیادی درباره هشدار وزیر بهداشت به بیمارستان‌های دولتی که بیماران تنگدست را پذیرش نمی‌کنند، گفت: اتخاذ تصمیمی توسط بیمه سلامت در ابتدای امسال به تعیین سقف برای بیمارستان‌ها منتهی شد که نارضایتی بیماران را به همراه داشت، چرا که بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کردند با مشکل تکمیل سقف تعیین شده که توسط مدیر بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شد، روبه‌رو می‌شدند. نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این بیماران ناچار بودند که به سایر بیمارستان‌ها مراجعه کرده یا از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند یا تا ماه آینده منتظر می‌ماندند، چرا که سقف تعیین شده برای بیمارستان‌های دولتی تا بیستم هر ماه تکمیل می‌شد.

او اظهار کرد: ما هفته گذشته در نشست مشترک روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونانش در استان خراسان رضوی برگزار شده بود، این نوید داده شد که سقف تعیین شده برای بیمارستان‌های دولتی برداشته شده که در پی آن مشکل پذیرش بیماران توسط این مراکز نیز رفع خواهد شد. بنیادی به خانه ملت گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در بیمارستان‌ها این بوده که ممکن است بیمارانی که در بیمارستان‌های دولتی پذیرش می‌شوند، در انتظار تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان خود بمانند، چرا که با وجود اتفاقاتی که در سطح کشور ناشی از اعمال تحریم‌ها افتاده است، بسیاری از شرکت‌های خارجی برای واردات دارو به صورت نقدی معامله می‌کنند که به مهم‌ترین مانع در این بخش تبدیل شده و این در حالی است که مطالبات بیمارستان‌ها توسط بیمه‌ها پرداخت نشده است.

 

ارسال نظر