اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۷۰۰

ارایه خدمات درمانی بر بستر الکترونیک فراهم است

سرپرست اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان بر بستر الکترونیک فراهم است. محمد توانایی به تبیین عملکرد بخش درمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان خدمات درمانی مورد نیاز را ارایه می‌کند. درمان مستقیم شیوه‌ای از درمان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است که در آن بیمه شده‌ای که دارای دفترچه درمانی معتبر است به یکی از بیمارستان‌ها یا مراکز بهداشتی درمانی متعلق به این سازمان که قریب به ۷۰ بیمارستان است، مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کند. او افزود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از حوزه درمان مستقیم سازمان استقبال زیادی می‌کنند از این رو که این مراکز را متعلق به خود می‌دانند و هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. درمان غیرمستقیم نیز شیوه‌ای است که در آن بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد در بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌کند. توانایی گفت: چنانچه بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه‌های درمانی را می‌پردازد اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شده را به وی بازپرداخت می‌کنند. طی هفته تأمین اجتماعی امسال، تعداد ۵ درمانگاه در ادامه روند گسترش درمان مستقیم در شهرستان‌های کامیاران، خوانسار، بانه، جوانرود و پاوه افتتاح خواهد شد. وی افزود: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ارتقا سطح نیز داشته‌ایم و ۱۰ مورد‌ام. آر.‌ای و سی.‌تی.‌اسکن تا پایان سال اضافه خواهد شد. در ارایه خدمات در شأن بیمه‌شدگان باید نگاه رو به جلو داشته باشیم. در حال حاضر تلاش می‌شود خدماتی که به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارایه می‌شود، بر بستر الکترونیک باشد. خدمات الکترونیکی مزایای بسیار زیادی برای بیمه‌شدگان دارد و از موازی‌کاری‌ها در بخش درمان جلوگیری می‌کند.

آمادگی مجلس برای افزایش حقوق و تعداد محیط‌بانان

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تعداد محیط‌بانان باید به ۱۰ هزار نفر برسد، گفت: در صورتی که دولت لایحه افزایش حقوق و تعداد محیط‌بانان و جنگل‌بانان را تدوین و ارایه کند مجلس به قید فوریت و خارج از نوبت آن را بررسی خواهد کرد. علی‌محمد شاعری، با بیان اینکه در لایحه حمایت از محیط‌بانان حمایت‌های بیمه‌ای، اداری، حقوقی و قضایی پیش‌بینی شده است، گفت: دولت مکلف شده محیط‌بانانی که در ماموریت‌ها مجروح می‌شوند یا به شهادت می‌رسند را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار دهد. همچنین در لایحه مقرر شد امکانات لجستیکی، اداری، فنی و همچنین آموزش‌های لازم توسط سازمان حفاظت محیط زیست به جنگل‌بانان و محیط‌بانان ارایه شود. او با بیان اینکه بر اساس لایحه حمایت از محیط‌بانان، محیط‌بانان ضابط قضایی خاص معرفی می‌شوند در مورد برخی انتقادات نسبت به بی‌توجهی دولت و مجلس نسبت به افزایش حقوق و تعداد محیط بانان در لایحه، ادامه داد: اگر دولت لایحه‌ای را بر اساس قانون برنامه ششم برای افزایش تعداد محیط‌بانان و جنگل‌بانان و همچنین دستمزد و حقوق آنها تدوین و به مجلس ارایه کند بطور قطع مجلس آمادگی لازم را برای بررسی و تصویب آن داشته و به قید فوریت و خارج از نوبت آن را بررسی می‌کند. نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه محیط‌بانان و جنگل‌بانان از مرزهای طبیعی و محیط زیستی ایران اسلامی دفاع می‌کنند، گفت: صدها محیط بان و جنگل بان در دفاع از حریم طبیعی کشور جان خود را از دست داده‌اند و ما نیز مکلف هستیم از این قشر و خانواده‌های آنها دفاع جانانه‌ای را داشته باشیم. شاعری با بیان وجود 3 هزار محیط بان در کشور، افزود: در واقع یک درصد استاندارد جهانی محیط‌بان داریم که باید تعداد آنها افزایش و به حدود 10 هزار محیط بان برسد. 10 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی توسط محیط بانان حفاظت می‌شوند و ضریب حفاظت از منابع طبیعی در حال حاضر 60 درصد است که باید به 100 درصد برسد.

اصلاح لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه پیشین خود درباره تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر دوشنبه ماده واحده لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان به این شرح اصلاح کردند:  فرزندان حاصل از ازدواج شرعی از مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند، از قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران درمی‌آیند. فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می‌تواند تابعیت ایران را تقاضا کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می‌شود. پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیر‌ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (با تشخیص وزارت اطلاعات) اقدام کند.

 

ارسال نظر