اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۷:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۰۴۴

طرح سرباز مهارت اجرایی می‌شود

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از اجرای طرح سرباز مهارت به منظور استفاده بهینه از ظرفیت سربازان خبر داد. ابراهیم کریمی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا صبح دوشنبه در نشست خبری رونمایی از سامانه «سرباز ماهر» با بیان اینکه فرصت خوبی در اختیار جوانان قرار گرفته است، اظهار داشت: این فرصتی است که جوانان می‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند تا مهارتی را که دارند، تقویت کنند. او ادامه داد: شخصی که مهارتی دریافت می‌کند، می‌تواند با توجه به داشتن آن مهارت، در توزیع سرباز توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در وضعیت خوبی قرار گیرد. کریمی افزود: با آموزش‌هایی که ارایه می‌شود، شرایطی ایجاد می‌شود که پس از خدمت، فرد بتواند به نحو خوبی از آن استفاده کند. جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا عنوان کرد: خوشبختانه کار بسیار بزرگی صورت گرفته است که می‌توان در برنامه‌ریزی و توزیع سرباز از آن به خوبی استفاده و خلأهای موجود را برطرف کرد تا از ظرفیت سرباز استفاده بهینه شود.

تشکیل ۳۰ پرونده تعزیراتی برای شرکت‌های لبنی

سخنگوی سازمان تعزیرات از تشکیل ۳۰پرونده برای شرکت‌های لبنی خبر داد. یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در جمع خبرنگاران گفت: ۳۰ فقره پرونده تخلف برای شرکت‌های لبنی در سراسر کشور تشکیل شده است که برای ۱۵ پرونده حکم صادرشده است. او افزود: ۹ شرکت لبنی به مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان جریمه نقدی به دلیل گران فروشی درحق دولت محکوم شدند و برای ۳ پرونده حکم برائت و ۱۲ پرونده نیز در حال رسیدگی است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در تشریح جزئیات احکام صادره نیز اظهارکرد: یک شرکت لبنی معروف که مجموع تخلفات گرانفروشی آنها در ۵ پرونده تجمیع شده است ۸۴۰ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است و شرکت دیگری که در شعبه تجدید نظر پس از اینکه در مرحله بدوی رای صادر شده بود به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند. رایگانی ادامه داد: شرکت دیگری به پرداخت ۳۴ میلیارد ریال، ودر پرونده دیگری همین شرکت نیز به ۲۲ میلیارد جزای نقدی و شرکت لبنی دیگری به پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

جاماندگان دریافت بسته‌های حمایتی چه کنند؟

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افرادی که از دریافت بسته‌های حمایتی جا مانده‌اند گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی کشور در آزمون وسع شرکت کرده و اگر واجد دریافت این بسته‌ها باشند، بسته‌های حمایتی به آنها تعلق می‌گیرد. انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت افزود: طبق مصوبه و دستورالعمل هایت دولت همه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارکنان دولت، بیمه‌شدگان و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی مشمول دریافت بسته‌های حمایتی هستند. به گفته او، افرادی که به دلایلی از این لیست جا مانده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی کشور که راه‌اندازی شده، در آزمون وسع شرکت کنند که در اسرع وقت به تقاضای آنها رسیدگی و اگر واجد دریافت باشند این بسته‌های حمایتی به آنها نیز تعلق می‌گیرد. بندپی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره وضعیت سامانه پیامکی که روز گذشته اعلام و بعد نسبت به کلاهبرداری درباره آن هشدار داده شد، گفت: این سامانه پیامکی از اعتبار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که، سال ۹۲ در زمان حذف یارانه‌ها بیش از ۶۲ میلیون پیامک به این سامانه ارسال شده بود.

تهران؛ دوازدهمین شهر آلوده جهان

رییس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت، آلودگی هوا را چهارمین علت مرگ و میر و دومین علت بیماری‌هایی نظیر سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌های ریوی خواند و گفت: شهر تهران از بین ۲۶ شهر آلوده جهان، رتبه ۱۲ را دارد. عباس شاهسونی درباره تبعات آلودگی هوا بر سلامت گفت: آلودگی هوا مهم‌ترین فاکتور خطر محیطی است که بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد. آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر و دومین عامل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان‌های ریوی در جهان شناخته شده است. بطور کلی ۱۷ درصد از کل مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر به علت مواجهه با آلودگی هوا است. او افزود: مطابق آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی به ترتیب ۳۴ درصد از مرگ‌های ناشی از سکته مغزی، ۲۵ درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های ایسکمیک قلبی (IHD)، ۳۶ درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان ریه به دلیل مواجهه با آلودگی هوای آزاد است. وی ادامه داد: در همین راستا، چندی پیش سازمان بهداشت جهانی یک کنفرانس جهانی با مشارکت ۹۰ کشور برگزار کرد. طبق گزارشات این کنفرانس هفت میلیون انسان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و بطور کلی از هر ۱۰ مرگی که رخ می‌دهد، یک مورد مرگ ناشی از آلودگی هواست. همچنین ۹۰ درصد از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که میزان غلظت آلاینده‌های موجود در هوا در این مناطق از رهنمود سازمان جهانی بالاتر است. افرادی که در شهرهایی با غلظت آلاینده بیش از ٢٢ میکروگرم در متر مکعب زندگی می‌کنند، مانند آن است که روزانه یک تا دو سیگار مصرف می‌کنند.

 

ارسال نظر