انجمنی که فناوری اطلاعات جهان را هدایت می‌کند

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۴۷

انجمن متخصصان فناوری اطلاعات (AITP) یک انجمن حرفه‌ای و قدیمی است که روی آموزش فناوری اطلاعات برای متخصصان این حوزه متمرکز است. این انجمن یک گروه غیر دولتی محسوب می‌شود که مرکزیت آن در امریکاست و جهت‌گیری‌های آن در حوزه فناوری اطلاعات با دولت این کشور نزدیکی بسیار زیادی دارد اما در ۶۲ نقطه جغرافیایی مشغول فعالیت است و دانشجویان متعددی در دانشگاه‌های مختلف ذیل سرفصل‌هایی که این انجمن تبیین کرده آموزش می‌بییند. گفتنی است فعالیت‌های این انجمن در سال ۲۰۱۷ با انجمن صنعت فناوری رایانه ادغام شد و هر دو تحت عنوان COMPTIA به فعالیت خود ادامه دادند، تا تبدیل به نهادی قدرتمندتر از گذشته شوند.

به گزارش سایت فدراسیون فاوا، دایره فعالیت این انجمن بسیار گسترده است، چراکه این انجمن هم متخصصان ماهری را در اختیار دارد و هم متخصصان ماهری را آموزش داده است. دوره‌های آموزشی آن یکی از برترین دوره‌ها محسوب می‌شود و یکی از معتبرترین مدارک را در اختیار دانش‌آموختگان دوره‌های تخصصی خود قرار می‌دهد. همچنین این انجمن در جایگاهی قرار دارد که بسیاری از استانداردهای بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را تعیین می‌کند و حتی این انجمن تعاریف بین‌المللی را ارایه داده که تبدیل به واژه‌های فراگیر جهانی شده است و از جمله آن می‌توان به IT و ICT اشاره کرد.

این انجمن در تلاش است که به صورت دوره‌ای توان و دانش خود را گسترش دهد تا بتواند به توسعه فناوری اطلاعات کمک کند. این انجمن مدعی است که با اعضای خود پایه‌های تکنولوژی‌های آینده را می‌سازد. اگر به تاریخچه این انجمن نگاه کنیم از زمان تاسیس درگیر اسم‌ها و عنوان‌ها نبوده و سعی کرده تا خود را بست و توسعه دهد. این انجمن برای اولین‌بار در سال ۱۹۴۹ در شیکاگوی امریکا اعلام موجودیت کرد و انجمن ماشین‌های محاسبه گر (NMAA) نام گرفت.در سال ۱۹۵۱ و در ایالت ایلینوی امریکا برای اولین‌بار اساسنامه این انجمن تنظیم شد که ۲۰ بخش داشت. هاروی پروتزل مدیر کمپانی پروتزل در سال ۱۹۵۲ به عنوان اولین رییس این انجمن در مجمع عمومی مینیا پولیس معرفی شد. با توسعه تکنولوژی در سال ۱۹۶۲ به انجمن مدیریت پردازش داده ها (DPMA) تغییر نام داد و در نهایت سال ۱۹۹۶ نام انجمن متخصصان را به خود گرفت و در نهایت با یک ادغام به کامپتیا تبدیل شد. این انجمن برنامه صدور مجوزهای خود در بخش پردازش اطلاعات را از سال ۱۹۶۲ آغاز کرد و رفته رفته برنامه‌ها و کارکردهای خود را گسترش داد و حتی اکنون به جایی رسیده که جوایز سالانه به برترین افراد این حوزه به مانند اسکار و گرمی اهدا می‌کند. در این بین هم شرکت‌ها و فعالان حرفه‌ای می‌توانند عضو این انجمن باشند و هم دانشجویان و دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به حوزه و به دنبال کسب مهارت‌های بیشتر هستند، می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند. حق عضویت سالانه انجمن برای فعالان حرفه‌ای ۴۹ دلار و برای دانشجویان و دانش‌آموزان ۲۹ دلار است.

 

ارسال نظر