اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۱۲

برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های پرداخت بین‌المللی

پایگاه خبری اتاق تهران| مرکز آموزش اتاق تهران در تقویم آموزشی نیم‌سال دوم 1396 اتاق تهران و در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای توانمندسازی فعالان اقتصادی، قصد دارد کارگاه آموزشی روش‌های پرداخت بین‌المللی را برگزار کند. مرکز آموزش اتاق تهران فعالان حوزه صادرات و واردات کالا، کارگزاران گمرکی، دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی کارشناسان و بازرگانان را به عنوان مخاطبان این دوره در نظر گرفته است. مدت دوره روش‌های پرداخت بین‌المللی 16ساعت آموزشی است و از شنبه 15مهر ماه سال جاری آغاز ‌می‌شود. روزها و ساعت برگزاری این دوره نیز شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت 16تا 20 در نظر گرفته شده است. در این دوره آموزشی، سرفصل‌هایی چون انواع روش‌های پرداخت، روش‌های پرداخت نقدی به صورت‌های CASH، ADVANCE، COD، CAD، روش واردات در مقابل صادرات و BACK BUY، انواع اعتبار اسنادی، USANCE، ATSIGHT، انواع روش‌های تسویه اعم از دیداری، مدت‌دار، قبولی، معامله و نیز مراحل اعتبار اسنادی در بانک، گشایش اعتبار، ظهرنویسی، مراحل واردات اعتبار اسنادی و روش پرداخت براتی و انواع آن آموزش داده خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی مانع اجرای قوانین نشوند

بیست و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان برگزار شد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست با تاکید بر لزوم اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی نباید با اجرای دستورالعمل‌های داخلی، مانع اجرای قوانین شوند بلکه همه باید قوانین را لازم‌الاجرا محسوب کنیم. علی‌اصغر جمعه‌ای افزود: هر چند بعضی قوانین نیازمند اصلاح هستند و باید از مجاری مختلف برای اجرای قوانین تلاش کنیم اما تا زمانی که قوانین اصلاح نشده‌اند باید متن صریح قانون خارج از هرگونه تفسیر اجرا شود. وی ادامه داد: تلاش برای اصلاح قوانین و شناسایی قوانین مخل کسب‌وکار از وظایف اصلی شورای گفت‌وگو است، بر همین اساس در دور جدید افرادی با نگرش‌های تخصصی به بدنه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه‌ شده‌اند.

همچنین، استاندار سمنان نیز در این نشست، ظرفیت کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان را بالا ارزیابی کرد و گفت: اصلاح دستورالعمل جدید شورا نشانگر این است که ترکیب جدید باید کارشناسی‌تر باشد.

محمدرضا خباز ادامه داد: دبیرخانه شورا این آمادگی را دارد که نظرات صاحبان صنایع، دانشگاهیان و دیگر فرهیختگان استان را دریافت و نظرات کارشناسی را ارائه کند.

 

ارسال نظر