تشریح فرایند تغییر اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس

۱۴۰۲/۰۲/۲۵ - ۱۷:۲۹:۳۵
کد خبر: ۲۰۵۹۳۶
تشریح فرایند تغییر اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس

حسین امیررحیمی با تاکید بر اینکه مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای تغییر اعضای هیات مدیره این دو باشگاه ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ارتباطی بین برگزاری مجامع و جام حذفی و لیگ وجود ندارد. چرا که  همه اقدامات در باشگاه‌ها بر اساس تصمیمات مدیران عامل است و قرار  است در مجمع اعضای هیات مدیره تغییر کنند نه مدیران عامل. البته حتی ممکن است تغییری هم در اعضای هیات مدیره ایحاد نشود، در هر صورت بعد از اتمام لیگ و جام حذفی هیات مدیره دو باشگاه جلسه‌ای در این مورد برگزار خواهند کرد تا در مورد ابقا یا تغییر مدیران عامل تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: قرار است طبق توافق انجام شده وزارت ورزش و جوانان دو عضو از هیات مدیره و سازمان خصوصی سازی سه عضو را انتخاب کنند. البته وزارت ورزش می‌تواند مدیرعامل را هم تعیین کند. در واقع هم نمایندگان وزارت وزرش و جوانان و هم نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی باید نسبت به انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کامل داشته باشند. در این راستا کمیته‌ای متشکل از دو نماینده از سازمان خصوصی‌سازی، دو نماینده از وزارت ورزش و یک نماینده از هیات مدیره دو باشگاه تشکیل شده است که قرار است در این کمیته بررسی‌های اولیه انجام شود.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی افزود: در این راستا امروز جلسه‌ای با حضور آقای پولادگر - معاون وزیر ورزش - برای بررسی صلاحیت متقاضیان برگزار می‌شود. به طور کلی قرار است هر فردی که متقاضی هیات مدیره بود دعوت شود. اگر این فرد اگر از سمت خصوصی سازی معرفی شده باشد باید به تایید وزارت ورزش برسد و بر عکس.

امیررحیمی با تاکید بر اینکه اختیار برگزاری مجامع همه شرکت‌های دولتی با وزیر اقتصاد است، گفت: وزیر اقتصاد همیشه این اختیار را به وزیر ورزش و جوانان تفویض می‌کرد اما این اختیار در نهم فروردین ماه سال جاری به سازمان خصوصی سازی با قابلیت انتقال به معاونین تفویض شد.

ارسال نظر