افزایش سهام با شرط 1.9 میلیارد دلاری Star Investor's Adani

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۰۲:۵۷:۲۵
کد خبر: ۲۰۰۱۹۴
افزایش سهام با شرط 1.9 میلیارد دلاری Star Investor's Adani

گروه بازار سرمایه|

 یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور شرط‌بندی 1.9 میلیارد دلاری روی امپراتوری گوتام آدانی است، که این مهم‌ترین نمایش حمایت از یک مدیر بزرگ پول از زمانی است که یک گزارش کوتاه فروش 153 میلیارد دلار از بازار شرکت هندی را حذف کرد. 

بلومبرگ نوشت که بر اساس بیانیه‌ای از گروه آدانی و بایگانی‌های مبادله، شرکای راجیو جین GQG، سهام چهار شرکت را از یک تراست خانواده آدانی با تخفیف نسبت به قیمت‌های بسته شدن روز پنجشنبه خریداری کردند. همه 10 سهام گروه آدانی روز جمعه در بمبئی صعود کردند و مجموع ارزش بازار آنها حدود 8.5 میلیارد دلار افزایش یافت. این بزرگ‌ترین افزایش از زمان گزارش هیندنبورگ در 24 ژانویه است. سرمایه‌گذاری جین به عنوان یک رای اعتماد در زمان حیاتی برای گروه تحت محاصره صورت می‌گیرد، گروهی که در چند هفته گذشته تلاش کرده است تا تصویر آسیب دیده از اتهامات هیندنبورگ به تقلب حسابداری و دستکاری قیمت سهام را ترمیم کند.

پس از انکار مکرر این اتهامات، آدانی تلاش کرده است تا به دارندگان اوراق قرضه اطمینان دهد و حتی اهداف رشد تهاجمی را برای کمک به کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران کاهش داده است. دیپاک جاسانی، رییس بخش تحقیقات خرده فروشی در HDFC Securities Ltd، گفت: تعجب‌آور است، اما آنها به این نتیجه رسیده‌اند که این یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب است، که ممکن است بسیاری دیگر برای تجزیه و تحلیل یا رمزگشایی آن تلاش نکرده باشند. آدانی یک شرط جسورانه برای جین، رییس GQG است، که به‌طور گسترده سهام ایمن و دفاعی شرکت‌هایی را ترجیح می‌دهد که ترازنامه‌های ضد گلوله دارند. جین در مصاحبه‌ای که پنجشنبه پس از اعلام سرمایه‌گذاری انجام داد، گفت که او برای اولین‌بار بیش از پنج سال پیش به امپراتوری بندر به انرژی میلیاردر آدانی نگاه کرد، اما تا همین اواخر این سهام به اندازه‌ای «معامله» برای اتخاذ موضع نبود.

پس از گزارش هیندنبورگ، افزایش شهاب‌سنگ این کنگلومرا به عنوان «بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ شرکت‌ها» نامیده شد، تقریباً دو سوم ارزش بازار آن تبخیر شد و زیان‌ها در یک مقطع به 153 میلیارد دلار رسید. در میان تلاش‌های مجدد این گروه برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران طی یک نمایشگاه سه روزه در سنگاپور و هنگ‌کنگ، سهام این هفته بهبود یافته است. شرکت پرچم‌دار Adani Enterprises Ltd روز جمعه 14 درصد جهش کرد تا به بالاترین حد بسته شدن خود از 10 فوریه رسیده است. بنادر آدانی و منطقه ویژه اقتصادی با مسوولیت محدود - که جواهرات این گروه در نظر گرفته می‌شود - 10 درصد صعود کرد تا بزرگ‌ترین سود خود از آوریل 2021 را به دست آورد.

شرکت آدانی توتال گاز با بیش از 80 درصد سقوط در بین 10 سهام گروه بیشترین آسیب را متحمل شده است. سهام این پرچمدار بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد و ارزش‌گذاری برای گروه نیز به‌طور مشابه کاهش یافته است.

جین در ادامه گفت: آنچه در اینجا گم شده است، چیزی که هیچ کس در مورد آن صحبت نکرد این بود که اینها دارایی‌های خارق‌العاده و غیرقابل جایگزینی هستند. وقتی مردم ترسیده‌اند باید حریص باشی؛ هر وقت مهمانی‌هایی برگزار می‌شود، ما در حاشیه می‌ایستیم و بیشتر اوقات رقص مردم را تماشا می‌کنیم. GQG سهام آدانی پورت را با 4.2 درصد تخفیف تا پایان روز پنجشنبه خریداری کرد و در نتیجه 4 درصد از سهام را به دست آورد. این شرکت انرژی سبز آدانی و انتقال آدانی را به ترتیب با 5.7 درصد تخفیف برای سهام 3.5 درصد و 2.5 درصد و شرکت آدانی را با 12.2 درصد تخفیف برای سهام 3.3 درصد خریداری کرد. جفریز این معامله را واسطه کرد. گیربکس آدانی و آدانی گرین در روز جمعه تا سقف 5 درصد افزایش یافتند.  کمترین شگفت‌انگیز شرط‌بندی GQG احتمالا Adani Ports است که توسط سرمایه‌گذاران به دلیل عملیات قوی‌اش تبلیغ شده است.

این سهام در خارج از خریدهای مرتبط با سیمان، با رتبه خرید از سوی 21 تحلیلگر که توسط بلومبرگ دنبال شده‌اند، بهترین سهام این گروه را پوشش می‌دهد. تحلیلگران JM Financial Ltd. انتظار دارند که بندر آدانی 140 میلیارد روپیه (1.7 میلیارد دلار) جریان نقدی آزاد ایجاد کند که به گفته آنها بسیار بیشتر از تعهدات بازپرداخت بدهی پیش‌بینی شده آن در حدود 110 میلیارد روپیه در سال‌های مالی 2024 و 2025 است. جین گفت که تیمش تابستان گذشته با مدیریت آدانی ملاقات کرد و او معتقد است که این سرمایه‌گذاری به پیشرفت اقتصاد هند و زیرساخت‌های انرژی، از جمله اهداف انتقال انرژی کمک می‌کند.

دارایی‌های تنظیم شده

جین در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در 23 فوریه گفت که اگرچه انفجار آدانی دیدگاه او را در مورد هند به عنوان یک کل تغییر نداد جایی که GQG اضافه وزن دارد «به‌طور خاص، آدانی یک فراخوان متفاوت است.:  او گفت: «اینها دارایی‌های تنظیم شده هستند» برخلاف انرون، که «سیستم بانکی هند خوب است».

نیتین چاندوکا، استراتژیست در بلومبرگ اینتلیجنس در سنگاپور گفت، در حالی که سرمایه‌گذاری GQG باید به ارایه حمایت تاکتیکی از سهام آسیب دیده آدانی کمک کند، سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه تحقیقات دادگاه در مورد اتهامات هیندنبورگ علیه آدانی خواهند بود. دادگاه عالی هند روز پنجشنبه یک هیات شش نفره را برای بررسی گزارش بمب تشکیل داد. همچنین از هیات بورس و اوراق بهادار هند خواست تا هرگونه دستکاری در سهام آدانی را بررسی کند و یافته‌های خود را ظرف دو ماه گزارش دهد. گروه آدانی گفت که از این سفارش استقبال می‌کند و به شیوه‌ای محدود به زمان نهایی خواهد رسید.

ناامید از فروش

ابهای آگاروال، مدیر صندوق در Piper Serica Advisors، گفت که حمایت GQG می‌تواند در کوتاه‌مدت جلوی کاهش بیشتر را بگیرد، اما تخفیف‌ها همچنین نشان می‌دهد که فروشنده ناامید بوده است.

جین وقتی از او پرسیده شد که آیا اعتماد آدانی برای فروش ناامید است، جین با این خصوصیات مخالفت کرد و اشاره کرد که برخی از سهام بیش از 30 درصد نسبت به پایین‌ترین قیمت‌های اخیر افزایش یافته‌اند. جین به این مجموعه اطمینان دارد و گفت که «لبه» GQG بهتر از سایرین درک می‌کند که چگونه خدمات برقی کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های آدانی از سال 1994 تاکنون حدود 30 درصد در سال بازدهی دلاری داشته است و از برخی از شرکت‌های شناخته شده در جهان پیشی گرفته است.  «به نظر شما آن شرکت چیست؟» جین گفت که من فقط می‌گویم که شما کلاهبرداری 30 ساله ندارید. مطمئناً جین اشتباهات خود را داشته است.

شرط بزرگ او روی روسیه - 16 درصد از کل پول صندوق در بازارهای نوظهور او در آغاز سال 2022 در این کشور سرمایه‌گذاری شد - زمانی که رییس‌جمهور ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور اوکراین به اوکراین حمله کرد، نتیجه معکوس داد. او با شروع به جمع شدن ابرهای جنگی شروع به عقب‌نشینی کرد، اما تمام دارایی‌های صندوق را نقد نکرد و در نتیجه، سال گذشته 21 درصد سقوط کرد و آن را به تنها صندوق بزرگ GQG تبدیل کرد که عملکرد ضعیفی از معیار خود داشت. تصمیم جین برای کاهش وزن چین نیز پرهزینه بوده است زیرا دولت قرنطینه‌های سختگیرانه کووید را که اقتصاد را تحت فشار قرار می‌داد لغو کرد. گری دوگان، مدیر ارشد اجرایی در دفتر Global CIO گفت: از نظر من، کاهش قیمت سهام خانواده آدانی نه به کیفیت عملیات تجاری، بلکه بیشتر به دلیل ارزش‌گذاری بود. آقای. جین شرط‌بندی کرده است که قیمت فعلی سهام ارزش ارایه می‌دهد. باید ببینیم آیا بازار موافق است یا خیر.

 

ارسال نظر