مولدسازی پشت درهای بسته

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۰۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۹۹۹۳۸

ایسنا| رییس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را درمورد حواشی مطرح شده درمورد طرح مولدسازی ارایه کرد و گفت: چگونه شایعات را تکذیب کنیم که مردم باور کنند؟ اطلاعات شفاف مولدسازی در سامانه‌ ثبت شده و هر انتقال مالکیتی حتی به اندازه یک ریال از دولت به غیردولت روی تابلوی شفاف بازار رقابتی می‌رود که همه بتوانند مشارکت کنند. حسین قربان‌‌‌‌‌‌‌‌زاده توضیح داد: به حضرت عباس اشتباه منتقل شده است.

کار درست پیگیری می‌شود. تاکنون هم اتفاقی نیفتاده است. مولدسازی از دو سال قبل و از چهارم آذر ۱۳۹۹ که رهبری گفتند مطرح است. در آن زمان آقای دژپسند در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا آن را مطرح کردند، من در آن زمان نماینده یک از اعضای سران قوا بودم، آقای فرهاد رهبر و آقای نهاوندیان هم بودند. این طرح در جلسه مقدماتی مطرح شد اما به نتیجه نرسید. بعد از آن موضوع سلف نفتی مطرح شد که کشور را بهم ریخت و بورس ریخت و... بعد هم دولت تغییر کرد. وی ادامه داد: موضوع در دولت جدید دوباره مطرح شد. نکته‌ای که مقام معظم رهبری با عتاب و خطاب گفته بودند این را تشکیل دهید. این اتفاق سالیان سال انجام نشده است.

با اینکه برای شرکت‌ها هیات واگذاری داشتیم. درحال حاضر مهم‌ترین نقطه تمرکز رونق پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است که رکورد به رکورد مشخص می‌شود. چگونه شایعات را تکذیب کنیم که مردم باور کنند؟ رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: مراحل شناسایی، تشخیص دارایی مازاد، تثبیت مالکیت، مطالعه بازار و ارزش افزایی و قیمت‌گذاری قبل از اجرای مولدسازی انجام می‌شود. در ابتدا وزارت‌خانه‌ای پینشهاد می‌دهد و اعلام می‌کند از نظر من که دستگاه تخصصی هستم فلان ملک مازاد است. پس از آن شماره رهگیری در سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی) بررسی می‌شود، اگر تطبیق پیدا کند به هیات می‌رود و این به آن معنی نیست که فروش می‌رود.

در مرحله تثبیت مالکیت مشخص می‌شود ملک سند دارد یا خیر، معارض دارد یا خیر. بعد به مرحله قیمت‌گذاری می‌رود. قربان‌زاده گفت: به ما گفتند مولدسازی پشت درهای بسته انجام می‌شود درحالی که اطلاعات شفاف در سامانه‌ای ثبت شده است. هر انتقال مالکیتی حتی به اندازه یک ریال از دولت به غیردولت روی تابلوی شفاف بازار رقابتی می‌رود که همه بتوانند مشارکت کنند. وقتی یک دارایی حبس است کسی توجه ندارد اما تا روی کانتر می‌رود برای همه سوال می‌شود.

 

ارسال نظر