بازار سهام

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۰۱:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۵۰۸۴

عرضه پژو 207 در بورس کالا

کالاخبر| گروه صنعتی ایران‌خودرو در عرضه بعدی خود در بورس کالا دست پر حاضر می‌شود و این‌بار ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و تارا دستی و اتوماتیک را در تالار خودرو عرضه می‌کند. از این تعداد ۱۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵۰۰ دستگاه تارا است. براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۱۹ آذر ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با قیمت پایه ۴۰۴ میلیون تومان، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با قیمت ۲۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک با قیمت پایه ۳۷۶ میلیون تومان و ۲۵۰ دستگاه تارا دستی با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی ایران خودرو عرضه خواهد شد. درصد پیش پرداخت سفارش خرید تمامی خودروها ۵۰ درصد و تاریخ تحویل آنها ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود. در مشخصات تمامی خودروها همچنین ذکر شده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو را دارند و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند. از سوی دیگر اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند و خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس

 esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های جانبی اقدام کنند. هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه ۱۲ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ دستی و ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی در خودروهای تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک هستند که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

پسته‌کاران از مزایای بورس کالا بهره‌مند شوند

باشگاه خبرنگاران جوان| محمدرضا برگی، کارشناس بازارهای کالایی می‌گوید: در خصوص تولید امسال پسته باید به این نکته اشاره کرد که میزان تولید حدود ۱۲۰ هزار تن بوده است و با توجه به اتفاقات زیست محیطی رخ داده این عدد نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش در تولید را به ما نشان می‌دهد. او گفت: امریکا تولید‌کننده نخست پسته در دنیا است که بیش از ۴۰۰ هزار تن تولید دارد اگر بخواهیم به بحث صادراتی نگاهی داشته باشیم ما در ۶ ماه ابتدای سال میلادی حدود ۷۹ میلیون یورو صادرات پسته داشته‌ایم و مقصد اول صادرات اتحادیه اروپا بوده است. البته این آمار مربوط به پسته با پوست است و در حوزه مغز پسته مقداری وزن ترازو به سمت ایران سنگینی می‌کند چرا که پسته ایران کیفیت و مرغوبیت بیشتری دارد. در بخش مغز پسته ۴۷ میلیون یورو صادرات داشته‌ایم که صادرات این بخش برای امریکا ۳۴ میلیون یورو بوده است. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در رابطه با عرضه پسته در بورس کالا باید به مقدارعرضه و معامله ناچیز آن اشاره کرد، در کل کمتر از یک هزارم پسته تولیدی کشور داخل بورس کالا معامله می‌شود و این عدد با توجه به پتانسیل‌های موجود در بورس کالا بسیار کم است. حالا که در دنیا جز قدرت‌های تولید پسته، محسوب می‌شویم باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. به گفته برگی باید عرضه پسته در بورس کالا گسترش پیدا کند که از مزیت‌های این تابلوی شفاف نهایت بهره را برد. عرضه در بورس کالا بدون واسطه و به وسعت ایران است علاوه بر این عرضه‌ها سبب افزایش کیفیت و نظارت دقیق می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه دست دلال‌ها قیچی می‌شود. این کارشناس بازارهای کالایی تصریح کرد: در بحث انبارش در این زمینه کم است که کشاورزها بتواند از آن به شکل درست استفاده کنند. باید دغدغه‌های کشاورزها شناسایی و رفع و در این بخش آموزش کامل داده شود تا کشاورزان بتوانند از بستر بورس استفاده کامل را داشته باشند.

تحویل فوری خودرو در بورس

ایکوپرس| براساس گزارش‌های منتشر شده، در مرحله نخست عرضه هایما در بورس کالا، این محصول با موعد تحویل ۳۰ روزه به فروش رفته که این تعداد در کم‌تر از ۲۰ روز تحویل مشتریان شده است. در مرحله دوم عرضه هایما نیز تعداد ۲۵۰ دستگاه از این خودرو به فروش رفته، اما با وجود درج موعد ۳۰ روزه در اطلاعیه عرضه، خودروها زودتر از سررسید به دست مشتریان رسیده است. این گزارش می‌افزاید، در عرضه سوم که هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی با موعد تحویل ۹۰ روزه به فروش رسیده، بعد از گذشت تنها دو هفته از زمان فروش، فرآیند فاکتور خودروها آغاز شده و این نویدبخش تحویل قبل از موعد خودروها به متقاضیان خواهد بود.

 

ارسال نظر