دریچه

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۵۳۱

 اخبار سهام عدالت را از منابع موثق پیگیری کنند

امین بدیع صنایع، رییس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی صفحه‌ای اختصاصی در وب‌سایت این سازمان سعی در برطرف ساختن ابهامات خانواده بزرگ سهام‌داران عدالت داشته است. کسانی که مایل به کسب اطلاعات در این خصوص هستند می‌توانند به سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی http://www.seo.ir مراجعه کنند و روی تصویری که در صفحه اصلی سایت قرار دارد، کلیک کرده و با مقررات، سوالات پرتکرار و سایر مسائل این حوزه آشناتر شوند. رییس اداره پیشگیری و ارتقای سلامت بازار سرمایه، ادامه داد: اخیرا افرادی با سوءاستفاده از زمینه‌ به وجود آمده سعی در اغوای عموم داشته‌اند. به عنوان مثال، رباتی با سوءاستفاده از عنوان سهام عدالت اقدام به جذب مخاطب می‌کند که این فعالیت تبلیغاتی، ارتباطی به سامانه‌های قانونی سهام عدالت ندارد و به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم، غیرمجاز و دارای آثار سوء برای استفاده‌کنندگان است. وی عنوان داشت: در این ربات که در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت می‌کند، به افراد وعده داده می‌شود تا در صورت اضافه‌شدن به کانال اعلامی و افزودن نفرات دیگر، مبلغی به آنها پرداخت می‌شود که این شیوه معمولا برای جذب مخاطب با هدف دریافت اطلاعات محرمانه افراد نظیر اطلاعات بانکی ‌آنها انجام می‌شود و ممکن است هدفی برای حملات اینترنتی و کلاهبرداری باشد. از این رو، از عموم هموطنان تقاضا می‌کنیم استفاده از چنین شیوه‌هایی را به هیچ‌وجه پیگیری نکنند.  این مقام مسوول یادآور شد: شیوه‌های خرید و فروش سهام در بازار سرمایه مشخص است و کسانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، می‌توانند به سه طریق اقدام کنند که این روش‌ها شامل درخواست فروش از طریق کارگزاری‌ها، مراجعه حضوری به بانک‌ و استفاده از درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها است.

ثبت نام مجدد آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه

امین سادات، مسوول مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این دوره تعداد متقاضیان شرکت در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه افزایش چشمگیری داشته و برای اولین بار پس از یک مرحله ثبت نام در مراحل ابتدایی، دو بار افزایش ظرفیت صورت گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه ثبت نام آزمون‌های جدید از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۴ مهرماه ۹۹ آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت نام سایر آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه برای داوطلبان میسر است و ظرفیت‌های جدید تنها برای آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه است. مسوول مرکز آموزش با بیان اینکه ظرفیت‌های جدید به منظور ایجاد فرصت برای ثبت نام داوطلبان در آزمون‌های شش ماهه دوم است، بیان کرد: به جهت ایجاد فرصت یکسان برای داوطلبان، در این دوره امکان تغییر و جابه‌جایی هیچ آزمونی وجود ندارد، بنابر این به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت بیشتری زمان و ساعت آزمون خود را انتخاب کنند. همچنین به دلیل تکمیل ظرفیت آزمون‌ها در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، آزمون‌های جدید برای روزهای شنبه برنامه‌ریزی شده است. لذا لازم است داوطلبان به تاریخ و ساعت آزمون انتخابی خود دقت کنند. سادات در خصوص لزوم رعایت پیش‌نیاز تمامی آزمون‌ها عنوان کرد: لازم است تمامی داوطلبان پیش از انتخاب آزمون، قوانین پیش‌نیاز و همچنین شرایط عمومی و اختصاصی را مطالعه کنند. وی همچنین تأکید کرد برابر خط مشی سازمان و به منظور حفظ سلامتی تمامی داوطلبان، کلیه آزمون‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود. جهت اطلاع از برنامه زمان‌بندی آزمون‌ها به تارنمای مرکز آموزش به آدرس  https://icmc.seo.ir  مراجعه کنید.

موافقت ۸۰  درصدی  فعالان مجازی بازار با حذف  نوسان‌گیری

علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران گفت: کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی‌مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند. مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه تصمیم گرفتیم. در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان‌گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود. صحرایی گفت: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد. وی با اشاره به اینکه تصمیمات درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد افزود: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند. صحرایی اضافه کرد: اقدامات موثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند. مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی موثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزارهای اطمینان‌بخش است.

 

ارسال نظر