اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۰۷

دلایل تعویق عرضه اولیه زرماکارون

مدیرعامل شرکت زر ماکارون با اعلام دلایل تعویق عرضه اولیه سهام در بورس اظهار داشت: ۱۰۰ درصد ارز صادراتی به کشور بازگشته است. به گزارش سنا، محسن امینی در نشست خبری بازدید اصحاب رسانه از خط تولید هلدینگ زر اظهار داشت: افزایش قیمت ماکارونی در بازار باعث تعویق در عرضه اولیه این شرکت شد چراکه این افزایش قیمت در کدال ابهاماتی را شکل داد که باید بر اساس ضوابط سازمان بورس نسبت به آن شفاف‌سازی کامل صورت می‌گرفت و با تصمیم بورس پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام می‌شود. وی درباره احتمال افزایش سرمایه شرکت زر پس از ورود به بازار سهام نیز اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در شرکت وجود ندارد و به هر حال این موضوع باید در مجمع مطرح  ‌شود و اگر مورد موافقت قرار گرفت نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌شود. امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعویق عرضه اولیه غزر در بازار دوم بورس تهران گفت: افزایش قیمت ماکارونی در بازار باعث تعویق در عرضه اولیه شد چرا که این افزایش قیمت در کدال ابهاماتی ایجاد می‌کرد که باید اطلاعاتی نسبت به آن اصلاح می‌شد پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد.وی با اشاره به اعلام زمان عرضه اولیه گفت: زمان مجدد عرضه اولیه نماد غزر را بورس باید تعیین کند.

فروش سهام مشمولانی که کد بورسی ندارند

درحالیکه امکان فروش۳۰ درصد سهام عدالت برای مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند فراهم شده است، تعدادی از این مشمولان هنوز کد بورسی ندارند تا بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند که این افراد برای فروش سهام عدالت خود باید به بانک‌ها مراجعه کنند. به گزارش ایسنا، علاوه بر اینکه امکان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها از ششم خرداد ماه فراهم شده است، مشمولان سهام عدالت از روز گذشته نیز می‌توانند ۳۰ درصد سهام خود را از طریق کارگزاری‌ها بفروشند. شرکت‌های کارگزاری به‌طور روزانه سفارش‌های فروش را تا سقف ۳۰ درصد کل ارزش سبد دریافت و تا ساعت ۱۴ به سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کنند. سمات نیز این دارایی‌ها را در کد کارگزاری تجمیع می‌کند و این شرکت‌ می‌تواند در روز کاری بعد به قیمت پایانی همان روز و در ساعت 45: 12 تا ۱۴ عرضه کند.  بر این اساس، فعلا امکان فروش مستقیم از طریق سیستم معاملات آنلاین وجود ندارد و همه کارگزاری‌ها سایت فروش سهام عدالت را راه‌اندازی خواهند کرد.

ثبت سفارش آنلاین سهام عدالت در کارگزاری‌ها

دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند سفارش فروش ۳۰ درصد از سبد سهام خود را با مراجعه به سایت کارگزاری و یا حضوری اعلام کنند. به گزارش خبرگزاری مهر روح‌الله میرصانعی گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به ۱۰۸ سایت کارگزاری دارایی سهام عدالت خود را مشاهده کنند. وی ادامه داد: سهامداران می‌توانند با کد ملی و شماره رهگیری وارد سامانه سهام عدالت شوند و نسبت به داد و ستد سهام خود تصمیم بگیرند. میرصانعی بیان کرد: در گام اول دارندگان این سهام می‌توانند ۳۰ درصد از سبد سهام خود را به‌فروش برسانند و با مراجعه به کارگزاری سفارشات خود را ارسال و کارگزار فردای روز سفارش، اقدام به فروش کند، البته سهام عدالت به قیمت بازار همان روز به‌فروش می‌رسد.

 

 

ارسال نظر