شاخص کل وارد کانال 503 هزار واحدی شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۰۶

گروه بورس|

تداوم رونق بازار سهام طی روز گذشته به رشد 831 واحدی شاخص بورس منتهی شد. در این روز رشد 0.97درصدی نماگر اصلی بازار سهام سبب شد تا این شاخص در پایان معاملات روز دوشنبه ضمن گذر از مرز روانی 500 هزار واحدی به سطح 503 هزار و 735 واحد برسد.

 بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۱۲۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۱۳۴ هزار و ۳۲۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۹۱۱ واحد رشد معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۶۶ هزار و ۲۳۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۳۸ واحد افزایش، معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۱۰ هزار و ۷۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۵۵۱ واحد کاهش، معادل ۱.۳۸ درصد به ۶۲۶ هزار و ۵۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به ۳۵۵ هزار ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۰۹۸ واحد رشد معادل ۱.۱۴ درصد، به یک هزار و ۷۱ واحد رسید. از سویی دیگر در این روز ۵ نماد «کچاد با ۷۸۶ واحد، فخوز با ۳۵۹ واحد، فخاس با ۳۴۸ واحد، کگل با ۳۰۰ واحد و فولاد با ۲۹۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

بنا بر آنچه که طی روز گذشته در بورس تهران به ثبت رسیده است، اغلب شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۰۳۵ واحد صعود معادل ۴.۹۳ درصد به ۲۲ هزار و ۳۴ واحد، لاستیک با ۵۷۲۸ واحد افزایش معادل ۴.۳۸ درصد به ۱۳۶ هزار ۴۸۷ واحد، اداره بازارهای مالی ۲۸ واحد رشد معادل ۴.۲۰ درصد به ۷۰۴ واحد، مواد دارویی ۲۴۹۷ واحد افزایش معادل ۳.۹۱ درصد به ۶۶ هزار و ۴۰۱ واحد، کانه فلزی با ۴۱۶۱ واحد رشد، معادل ۳.۷۰ درصد به ۱۱۶ هزار و ۶۳۹ واحد، کانی غیرفلزی با ۹۴۱ واحد رشد معادل ۳.۳۱ درصد به ۲۹ هزار و ۳۵۱ واحد، محصولات چرمی با (۶۵۱) واحد ریزش معادل ([۴.۷۴) درصد به ۱۳ هزار و ۹۶ واحد» رسید. همچنین نگاهی به آمار ثبت‌شده در روز گذشته حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «کچاد، حفارس، شیران، وپترو، بورس، کفپارس و لابسا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وملی، ثامان، مداران، کسعدی، فنورد، قشهد و وآذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز در بورس تهران، در ۷۹۱ میلیون و ۸۵۴ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد. در فرابورس نیز کلیت معاملات تشابه بسیاری به بورس تهران داشت به‌طوری که در پایان معاملات فرابورس طی روز گذشته شاخص کل 89 واحد رشد کرد و به رقم 6 هزار و552 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 385 هزار میلیارد تومان بالغ شد. در این روز معامله‌گران فرابورس بیش از 2.6 میلیارد سهام و حق تقدم و اوراق مالی در قالب 501 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 692 میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهرزمین، مادیران، فرابورس ایران، توسعه معادن مهر آیندگان، و پتروشیمی زاگرس در تقویت شاخص فرابورس موثر بودند و نماد تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

 

ارسال نظر