روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۶۴

   مجوز افزایش سرمایه «سرچشمه»

صادر شد:  سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد. به گزارش پایگاه سنا، افزایش سرمایه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از مبلغ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد. افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به منظور اصلاح ساختار مالی خواهد بود. بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «سرچشمه» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

   مروری بر پرتفوی آذر ماه «تپمپی»:  گروه صنایع پمپ‌سازی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸، خریدار و فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود. همچنین، ارزش بازار این شرکت با افزایش ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال معادل ۱۱ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال محاسبه شد. گروه صنایع پمپ‌سازی ایران با سرمایه ۴۷۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. گروه صنایع پمپ‌سازی ایران با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با تغییری نکرد. درحالی که ارزش بازار گروه صنایع پمپ‌سازی ایران با افزایش ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال معادل ۱۱ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال محاسبه شد. گروه صنایع پمپ‌سازی ایران طی دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه خریدار یا فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

   تحقق سود ۲.۹۹۱ریالی هر سهم «غگل» در یکسال:  شرکت گلوکوزان در صورت‌های مالی یکساله اعلام کرد به ازای هرسهم ۲هزار و ۹۹۱ریال سود محقق کرده است. شرکت گلوکوزان اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد. این شرکت در آخرین گزارش خود سود هرسهم را با افزایش ۲۶۸درصدی نسبت به سال مالی۱۳۹۷، مبلغ ۲هزار و ۹۹۱ریال منتشر کرد. «غگل» در گزارش یکساله خود سود عملیاتی را با افزایش ۱۷۹درصدی مبلغ ۸۱۷میلیارد ریال و سود خالص را با افزایش ۲۶۹درصدی مبلغ ۵۹۸میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین در این گزارش سود انباشته با افزایش ۲۸۲درصدی به ۵۸۷میلیارد ریال رسید. شرکت گلوکوزان در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که متنوع کردن محصولات، دریافت سهم بیشتر از بازار و ورود به صنایع جدید از برنامه‌های مهم شرکت است. این شرکت همچنین قصد دارد محصولات جدید را شناسایی و با توسعه تکنولوژی جدید برای تولید محصولات جدید اقدام کند. از برنامه‌های با اهمیت «غگل» برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور ۱۳۹۹ می‌توان به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اشاره کرد. این شرکت اعلام کرده است که در صورت تحقق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ تسهیلات مالی دریافتی با ۳۰درصد کاهش پیش بینی می‌شود. از سوی دیگر دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی نوسانات نرخ ارز در میزان سود و زیان و مانده تسهیلات شرکت تاثیرگذار اعلام شده است.

   سود یکساله «شپارس» افزایشی شد:   شرکت بین‌المللی محصولات پارس در صورت‌های مالی یکسال، سود هر سهم را ۵۹۴ ریال اعلام کرد که نسبت به سال مالی۱۳۹۷ رشد چشمگیری داشته است. شرکت بین‌المللی محصولات پارس در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ سود پوشش داده هرسهم را ۲۲ریال اعلام کرد، اما در سال مالی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود محقق شده هرسهم را ۵۹۴ریال منتشر کرد. این شرکت سود عملیاتی خود را با افزایش ۴۶۷درصدی مبلغ ۴۶۷میلیارد ریال منتشر کرد. از سوی دیگر سود خالص «شپارس» با رشد ۲هزار و ۶۰۲درصدی به ۳۰۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با رشد یک هزار و ۳۵درصدی به ۳۱۸میلیارد ریال بالغ شده است. شرکت بین‌المللی محصولات پارس در یکسال مالی خود توانسته ۵۲هزار و ۵۴۲تن انواع محصولات خود را به مبلغ ۳هزار و ۴۱۰میلیارد ریال به فروش برساند و از این محل سود ناخالص ۸۰۱میلیارد و ۵۳۵میلیون ریالی شناسایی کند. این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ پیش بینی کرده است که بتواند ۵۲هزار و ۵۴۲تن انواع محصول تولیدی خود را به مبلغ ۴هزار و ۱۶۴میلیارد ریال به فروش برساند. «شپارس» در برنامه‌های با اهمیت خود به توسعه فروش محصولات بانو، بانوی طلایی، رخت طلایی و هوم کر همراه با ترویج و تبلیغ صحیح و تکمیل سبد عرضه اشاره کرده است. همچنین این شرکت قصد دارد با توسعه صادرات، روند سودآوری را بهبود دهد. از اهداف دیگر شرکت، می‌توان به سیاست‌های راهبردی شرکت طی سال‌های اخیر اشاره کرد که در آن به بازار داخلی اهمیت بیشتری می‌دهد تا بتواند تاکید اصلی بر افزایش سهم فروش محصولات با کیفیت و قیمت بالاتر داشته و حاشیه سود بهتر و تنوع بیشتر محصولات داشته باشد.

 

ارسال نظر