شاخص کل به کانال 322 هزار واحدی رسید

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۲۵

گروه بورس|

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری اغلب نماگرهای بازار سهام با رشدی نسبی مواجه شدند. در این روز رونق نسبی معاملات در نمادهای فلزی معدنی و برخی از صنایع دیگر به افزایش هزار و 714 واحدی شاخص بورس انجامید و مهم‌ترین نماگر بورس تهران را به سطح 322 هزار و 528 واحد رساند.

بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس تهران طی این روز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۸۶ هزار و ۳۹۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۳۷ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۲۷ واحد افزایش، معادل ۱.۸۸ درصد به ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۹۰ واحد رشد، معادل ۰.۷۹ درصد به ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۵۰ درصد به ۲۳۱ هزار ۴۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۹۴۲ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد، به ۶۶۹ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

از سویی دیگر دیروز ۳ نماد «رمپنا با ۳۰۱ واحد، حکشتی با ۱۱۸ واحد و وامید با ۹۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. این گزارش می‌افزاید، شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «سایر معادن ۴۲۶۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۸۹ هزار و ۶۶۱ واحد، سایر مالی با ۲۹۴ واحد افزایش معادل ۴.۷۸ درصد به ۶ هزار و ۴۵۳ واحد، ذغال‌سنگ با ۵۳۵ واحد رشد معادل ۴.۵۵ درصد به ۱۲ هزار و ۳۰۵ واحد، منسوجات ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۴.۲۲ درصد به ۴ هزار و ۷۱۱ واحد، لاستیک با ۳۳۸۰ واحد رشد، معادل ۴.۲۲ درصد به ۸۳ هزار و ۳۹۵ واحد، حمل و نقل با ۳۳۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۹ درصد به ۸ هزار و ۶۴۳ واحد، فنی مهندسی با ۱۱۱ واحد رشد معادل ۳.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۹ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز چهارشنبه بازار سهام حکایت از آن دارد که قیمت سهام نمادهای «تمحرکه، تکشا، خفنر، پسهند، کماسه، غشهد و کسرام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قمرو، اکالا، چافست، شبریز، سیدکو، غنوش و لپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز بورس، در ۴۰۵ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۹۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز کلیت معاملات مشابه بورس تهران بود از این رو شاخص کل این بازار نیز در پایان معاملات 79 واحد رشد کرد و به رقم 4195 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 241 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین در این روز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 294 هزار معامله و به ارزش 1265 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای میدکو، گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، مادیران و قاسم ایران در تقویت شاخص فرابورس بیشتری اثر را داشته و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، داروسازی آوه سینا و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.

 

ارسال نظر