اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۸۰

انتقال ۸۶ مادر باردار گیلانی به نقاط امن

رشت| معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ۱۱۸ مادر باردار شناسایی شده در مناطق برفی گیلان ۸۶ مادر به نقاط امن انتقال داده شدند. فردین مهرابیان اظهار کرد: با توجه به بارش برف در گیلان، مجموعا ۱۱۸ مادر باردار شناسایی و ۸۶ نفر آنها معادل ۷۳ درصد موقتا به مناطق امن از جمله بیمارستان یا منزل اقوام انتقال یافتند. وی تصریح کرد: سایر مادران در مناطقی ساکن هستند که راه های مواصلاتی باز است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: از بین مادران منتقل شده شش مادر ساکن در شهرستان های تالش، رودبار، سیاهکل، لنگرود و رشت در بیمارستان زایمان کرده اند که خوشبختانه هر شش مادر و نوزاد در سلامت کامل به سر می برند.

252  مسافر در راه مانده امدادرسانی شدند

اردبیل| مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به 252 نفر از مسافران در راه مانده امدادرسانی شده است. فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار کرد: از دو روز گذشته شاهد بارش برف سنگین در اردبیل و شهرستان‌های استان بودیم به‌طوری که بعد از دو سال خشکسالی و کم‌آبی در اصلاندوز مردم این بخش با بارش برف سنگین مواجه شدند. وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی ما از ساعات اولیه بارش برف در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند و تمام اقلام امدادی آماده اعزام به مناطق مورد نیاز است. مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه در گردنه‌های حیران و محدوده مواصلاتی نیر و نمین با مشکل تردد و کاهش دید مواجه بودیم، افزود: 252 نفر از مسافرانی که در راه مانده بودند از خدمات امدادرسانی بهره‌مند شدند.

افتتاح نخستین پروژه ملی استفاده صنعتی از فاضلاب شهری

خط انتقال ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری برای نخستین بار در کشور افتتاح و به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. ۲۱ بهمن ماه چندین پروژه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور استاندار بهره‌برداری رسمی شد. نخستین پروژه ملی زیست‌محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع آب شرب با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در ساعت راه‌اندازی شد.در این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انتقال و تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری دو شرکت داخلی در سه مرحله ساخت ایستگاه پمپاژ پساب در محل تصفیه‌خانه، احداث خط انتقال پساب به پالایشگاه و ساخت تصفیه‌خانه در محل این شرکت انجام گرفته است. به‌طوری که ۷۵۰ مترمکعب پساب شهری در ساعت را تصفیه می‌کند.

بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی

بیرجند |همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب، تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی شهر بیرجند و محور سرایان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید. این تقاطع به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، تقاطع شهید سلیمانی نام گرفت. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، علاوه بر 80 هزار متر مکعب خاکریزی به منظور تکمیل راه‌های دسترسی، برای تکمیل این رمپ و لوپ‌های تقاطع، حدود 500 متر مکعب عملیات بتن‌ریزی (ابنیه فنی، دستک‌ها، قرنیز پل و پیش‌دال‌ها)، 2.8 کیلومتر قیر‌پاشی و آسفالت، نصب تابلو و علایم و همچنین 1600 متر گاردریل انجام داده است. مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت پل، جابه‌جایی شبکه برق و اجرای عملیات خاکی رمپ و لوپ‌های تقاطع بیش از 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

ارسال نظر