اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۹۵

پرونده قضایی پس‌زدگی فاضلاب اهواز تشکیل شد

اهواز|دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تشکیل پرونده قضایی پس زدگی فاضلاب اهواز و احضار شهردار و مدیرآبفای اهواز به دادسرا خبر داد. حسینی‌پویا با اشاره به بارندگی‌های اخیر در اهواز و ایجاد آبگرفتگی در برخی مناطق این کلان‌شهر گفت: سرریز شدن فاضلاب در شهر‌ها تهدیدی برای شهروندان است و سلامت مردم و بهداشت عمومی خط قرمز دستگاه قضایی است. در زمینه پس‌زدگی فاضلاب در شهر اهواز پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان خوزستان تشکیل شد و مدیر آبفا و شهردار اهواز طبق مقررات قانونی به دادسرا احضار شدند. حسینی‌پویا بیان داشت: با وجود اینکه از هشدار‌های مکرر در خصوص بارندگی از پیش صادر شده بود، در نتیجه شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز متولیان اصلی آبگرفتگی در معابر و منازل هستند، که موجب ایجاد مشکلات زیست محیطی و نارضایتی شدید مردم از این ۲ مرجع شد.

طلوع خورشید زیر سایه ماه

بیرجند|مدرس دانشگاه بیرجند و دکترای نجوم از وقوع خورشید گرفتگی همزمان با طلوع خورشید در صبح روز پنجشنبه در خراسان جنوبی خبر داد. کاظم یوسفی با بیان اینکه خورشید در صبح پنجشنبه در حال گرفتگی طلوع می‌کند، اظهار کرد: اوج گرفتگی خورشید ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه خواهد بود. مدرس دانشگاه بیرجند و دکترای نجوم ادامه داد: پدیده خورشید گرفتگی تا ۸ و ۲۹ دقیقه در خراسان جنوبی ادامه دارد. وی ادامه داد: این پدیده با استفاده از تجهیزات قابل رویت بوده به گونه‌ای که نیمی از خورشید گرفته است.

دستگیری فردی که با سوزاندن لاستیک‌ هوا را آلوده می‌کرد

بوشهر|فرد متخلفی که با سوزاندن لاستیک‌های مستعمل و دپو شده، باعث آلودگی هوای شهر بوشهر می‌شد، دستگیر شد. رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: فرد متخلفی که با آتش زدن لاستیک‌های دپو شده در منطقه ساحلی بوشهر باعث آلودگی هوای شهر می‌شد، پس از اطلاع دوستداران محیط زیست و حضور در محل تخلف، دستگیر شد و پرونده متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد. حسین یگانه عنوان کرد: روز اول دی ماه پس از اطلاع و مشاهده دود و آلودگی هوا در محل موردنظر حضور یافتیم و با حجم زیادی از لاستیک‌ها و سیم‌های سوخته مواجه شدیم که فردی نیز در حال جمع‌آوری سیم‌ها بود، سپس از وی جویا شدیم که لاستیک‌ها را چه کسی سوزانده که وی شخص متخلف را معرفی نمود. پس از پرس وجو از فرد مذکور، تخلف وی قطعی شد و فرد متخلف هم پذیرفت که سوزاندن این لاستیک‌های دپو شده باعث آلودگی هوای بوشهر گردیده است.

 

ارسال نظر