اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۰۶

کشف محموله 9 میلیاردی قاچاق پارچه در قم

قم| فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله قاچاق پارچه به ارزش 9 میلیارد و 423 میلیون ریال در قم خبر داد. سردار عبدالرضا آقاخانی عنوان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان قم یک دستگاه کامیون کشنده حامل قاچاق که از یک استان جنوبی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در جاده قدیم قم-تهران شناسایی و متوقف شد. وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل 318 طاقه پارچه بوده که در ادامه نمونه کالا به اداره استاندارد ارسال و کارشناسان ارزش محموله را 9 میلیارد و 423 میلیون ریال اعلام کردند. فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد. سردار آقاخانی با اشاره به اینکه قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی جامعه را هدف قرار می‌دهد، ضمن تاکید بر عزم پلیس در مبارزه با این پدیده ناهنجار و مخرب، از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با 110 به پلیس اطلاع تا  بدون فوت وقت نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

منطقه ویژه فناوری صنعت گاز فارس تاسیس می‌شود

شیراز| عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس گفت: بنا به تصمیم‌های اخذ شده در استان به زودی شرکتی با سهامداران مشخص برای تاسیس منطقه ویژه فناوری صنعت گاز فارس تاسیس خواهد شد. نادر طیبی در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه سال‌هاست بحث راه‌اندازی این منطقه ویژه مطرح است، گفت: پیگیری اجرایی شدن آن در شورای گفت‌وگوی استان مطرح و تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شده است. وی با بیان اینکه در این زمینه نیز نامه‌ای به استاندار فارس ارسال شد که موافقت مدیریت ارشد استان را به دنبال داشت، افزود: قرار شد برای تاسیس این منطقه شرکتی با سهامداران مشخص ایجاد شود که مکاتبه با سهامداران نیز انجام شده است. طیبی اظهار کرد: این شرکت به عنوان مسوول منطقه ویژه فناوری صنعت گاز فارس ثبت می‌شود که موارد مربوط به این موضوع به صورت متمرکز دنبال شود. عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: منطقه ویژه فناوری صنعت گاز یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فارس در حوزه توسعه صنعت گاز است که ما در این کمیسیون این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

رصد میزان درآمد حاصل از بنزین توسط دیوان محاسبات

مشهد| نماینده مردم بردسکن در مجلس گفت: میزان درآمدی حاصل از بنزین هر ماه به صورت ویژه در حساب خزانه واریز و توسط دیوان محاسبات مجلس رصد می‌شود. بهروز بنیادی گفت: طرح تک‌نرخی شدن بنزین با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در مجلس اجرا نشد ولی تصمیم گرفته شد درآمد حاصل از بنزین هر ماه با واریز به یک حساب ویژه در خزانه توسط دیوان محاسبات مجلس مورد بررسی و  به حساب خانوارهای مشمول یارانه واریز شود. وی گفت: دولت ملزم شده است در بحث کالاهای اساسی مردم بازار را به صورت کامل رصد کند تا افزایش بی رویه کالاها را در بازار نداشته باشیم. متاسفانه شرایطی  برای گرفتن یارانه بنزین گذاشته شده است که هر کسی در ماه بیش از 4 میلیون تومان با کارت بانکی خود تراکنش خرید داشته باشد یارانه بنزین به آن تعلق نمی‌گیرد که اشکالاتی در این طرح وجود دارد که باید اصلاح شود.

تولید سالانه 8 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی

مشهد| رییس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: سالانه 8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می‌شود. رضا اقنوم گفت: در سطح استان خراسان رضوی بیش از 80 نوع محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود و سالانه 8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود.  وی عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی در بسیاری از محصولات کشاورزی جایگاه اول تا سوم را دارا است و یکی از استان‌های مستعد کشاورزی و دامی در کشور است.

مرز  شلمچه برای صادرات کالا  باز است

اهواز| معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر گفت: مرز بین‌المللی شلمچه برای تردد زائران عتبات عالیات در کشور عراق باز است، ولی توصیه می‌شود زائران ایرانی که به صورت انفرادی قصد سفر به عتبات‌عالیات دارند نیز سفر خود را به تعویق بیندازند. احمد زابلی با اشاره به توقف عبور کاروان‌های حج و زیارت از مرز شلمچه اظهار داشت: حفظ امنیت جانی زائران در کشور عراق ایجاب می‌کند که به زائران توصیه کنیم سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند. وی گفت: مرز بین‌المللی شلمچه برای تردد زائران عتبات عالیات در کشور عراق باز است، ولی توصیه می‌شود زائران ایرانی که به صورت انفرادی قصد سفر به عتبات‌عالیات دارند نیز سفر خود را به تعویق بیندازند.

 

ارسال نظر