اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۳۷

افتتاح خط قطار مسافربری مشهد- بستان‌آباد

 مشهد| مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی از راه‌اندازی قطار مسافربری مشهد- بستان‌آباد و بالعکس خبر داد. مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: قطار مسافری مشهد بستان‌آباد و بالعکس با توجه به تقاضای مسافران و زائران امام رضا(ع) از تاریخ چهارم آذر ساعت ۱۰و۳۰ دقیقه از بستان‌آباد به مقصد مشهد حرکت کرد و در ساعت ۱۴و۵۰ دقیقه هشتم آذر نیز مشهد را به مقصد بستان‌آباد ترک خواهد کرد. مصطفی نصیری ورگ با بیان اینکه نخستین مسافران این قطار خانواده معزز شهدا بودند که به مشهد مشرف شدند، افزود: برای رفاه و آسایش حال مسافران در این قطار سالن‌های چهار تخته چهار ستاره پارسی سپهر متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا اختصاص یافته است.

مکمل‌های دارویی و ورزش غیرمجاز آلوده به کورتون است

سنندج|  مسوول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: صد درصد مکمل‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شود، غیرمجاز و بیشتر به کورتون آلوده است. مصیب محمدی دیروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا که در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: عرضه و فروش مکمل‌های دارویی، ورزشی در بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت دیوار غیرقانونی و غیرمجاز است. به گفته این مقام مسوول، توزیع برخی داروها و مکمل‌ها در شهرهای مرزی استان مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد   نظر به اینکه صد درصد مکمل‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شود، غیرمجاز و بیشتر به کورتون آلوده است باید حتما کنترل شود.

22 واحد متخلف مرغ و ماهی در قزوین قضایی شدند

قزوین| ۲۲ واحد متخلف در حوزه مرغ و ماهی به علت رعایت نکردن بهداشت دامپزشکی به مراجع قضایی استان قزوین معرفی شدند. رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین دیروز با اعلام این خبر گفت: آبان ماه سال جاری ۲ هزار و ۶۳۹ مورد بازدید و بازرسی از واحدهای عرضه دام، طیور و شیلات انجام شد که از این میان ۵۵ فقره تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند. مهدی جلوخانی افزود: در همین مدت با ۱۳ واحد عرضه گوشت قرمز، هشت باب رستوران و تالار پذیرایی، پنج واحد عرضه مواد خوراکی دام و طیور و یک مرکز عرضه تخم‌مرغ نیز برخورد قضایی صورت پذیرفت. این مسوول با بیان اینکه ۶ خودرو حمل فرآورده‌های خام دامی توقیف شده است، اظهار داشت: هدف از برخوردهای قضایی در حوزه تخلفات بهداشتی دامپزشکی، تامین سلامت غذایی است که در این رابطه نظارت‌های مستمر همچنان ادامه دارد.

همه مسوولان مکلف به تبیین طر ح اصلاح سوخت هستند

بوشهر| فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه طرح اصلاح قیمت بنزین تصمیم مسوولان نظام و از مبادی قانونی مصوب و اجر اشده است، همه مسوولان و مجریان مکلف به تبیین و اجرای آن هستند. عبدالامیر قاسمی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: اساسی‌ترین اهداف طرح، جلوگیری از قاچاق بنزین و خروج سرمایه از مملکت، کمک به اقشارکم درآمد و مدیریت بهینه و دقیق مصرف سوخت است. وی اظهار داشت: مدیران نسبت به رفع دغدغه و مسائل و مشکلات مردم باید احساس مسوولیت و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به گره‌گشایی آنان اقدام کنند. فرماندار دیلم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای مدیریت بحران، با به روز رسانی و تجهیز وسایل و ماشین آلات برای مواقع بحران آمادگی لازم داشته باشند تا در زمان بروز حادثه از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.

آغاز نام‌نویسی سفر به عتبات در دی‌ماه

تهران| نام‌نویسی دور جدید سفر به عتبات برای اعزام کاروان‌های زیارتی در بازه زمانی نیمه دوم آذرماه و همچنین اول تا پایان دی‌ماه آغاز شد. با آغاز دور جدید سفر به عتبات که در مرحله نخست به صورت هوایی و پس از آن زمینی پیش‌بینی شده بود، ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ کاروان برای اعزام زائران حسینی به عتبات از ۳ تا ۱۴ آذرماه در نظر گرفته شد. بر همین اساس زائران ایرانی بسیاری هم‌اکنون در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند و به تناسب زمان‌بندی اعزام‌ها به کشور باز می‌گردند. اعزام‌های دور جدید عتبات در نیمه دوم آذرماه و همچنین از اول تا پایان دی‌ماه برنامه‌ریزی شده است و متقاضیان این سفر معنوی از استان‌های مختلف می‌توانند در این دوره به عتبات مشرف شوند.

صید ۱۴۱۰ تن میگو از آب‌های هرمزگان

بندرعباس| معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از پایان فصل صید میگو و صید بالغ بر هزار و ۴۱۰ تن میگو از آبهای هرمزگان خبر داد. محمد جوانمرد با بیان اینکه در صیدگاه‌های استان هرمزگان فصل صید میگو از یازدهم مهرماه آغازشده است، گفت: خوشبختانه در مجموع فصل صید میگو امسال رضایت‌بخش بوده است. وی افزود: امسال حدود ۱۷۹ فروند شناور صیادی با بیش از دوهزار و ۱۴۸ نفر صیاد در فصل صید میگوی ۹۸ مشارکت دارند .

 

ارسال نظر