اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۹۷

هفت زندانی غیرعمد از محل درآمد موقوفات آزاد شدند

سنندج| مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از فراهم کردن زمینه آزادسازی هفت زندانی جرایم غیرعمد از محل درآمد موقوفات این استان خبر داد. حجت‌الاسلام محمد کاروند دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد در استان در راستای اجرای امینانه نیات واقف و از محل موقوفه بازار بزرگ آصف سنندج آزاد شدند. وی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه اختصاص داده شد، افزود: موقوفه بازار بزرگ آصف تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد دیه استان کمک کرده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این اداره کل در ۲ ماه گذشته از محل درآمد سایر موقوفات نیز زمینه آزادی چهار نفر دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را فراهم کرده و در مجموع این بازه زمانی تعداد زندانیان آزاد شده به ۱۱ نفر رسیده است.

شناسایی مدیر کانال تلگرامی «بنزین نزنیم» در بابل

ساری| فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری عامل راه‌اندازی کمپین تجمعات غیر‌قانونی در اعتراض به گرانی بنزین در فضای مجازی در شهرستان بابل خبر داد‌. به گزارش تسنیم سردار ‌‌سید‌محمود میرفیضی ‌در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی بروز برخی تجمعات در اعتراض به گرانی بنزین و سوء‌استفاده معاندان نظام برای تشویش اذهان عمومی و ایجاد اغتشاش در جامعه، موضوع در دستور کار یگان‌های اجرایی پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان مازندران‌ افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس فتا شهرستان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مدیر یک کانال تلگرامی با 23 هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی که با راه‌اندازی کمپین «بنزین نزنیم» مردم را به اغتشاش و اخلال در نظم عمومی ترغیب می‌کرد، شدند‌. وی تصریح کرد: با هماهنگی قضایی متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی تجهیزات ارتباطی مربوطه کشف شد‌.

پرداخت  غرامت  به کشاورزان خسارت دیده از سیل

گرگان| استاندار گلستان گفت: تاکنون ۹۶میلیارد تومان بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل در گلستان پرداخت شده است. هادی حق شناس گفت: از دو هزار و ۷۰۰کیلومتر رودخانه استان، هزار کیلومتر نیازمند لایروبی بوده و تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته است. او با تاکید بر اهمیت لایروبی مسیر رودخانه‌ها در پیشگیری از بروز سیل‌های آتی گفت: تاکنون ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده و تا پایان سال تلاش می‌کنیم این رقم به ۲۶۰ کیلومتر ارتقا یابد. حق‌شناس افزود: در حال حاضر پیمانکاران مشغول اجرای عملیات لایروبی در گرگانرود و قره سو هستند و همچنین لایروبی آن بخش از رودخانه گرگانرود که از داخل شهر آق قلا می‌گذرد هم در حال اجراست. استاندار گلستان یادآور شد: در جلسه هیات دولت ۱۰۰میلیارد تومان جهت تکمیل مخزن سد نرماب با ظرفیت ۱۲۵ میلیون متر مکعب تخصیص یافت و تلاش می‌کنیم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا به منظور پیشگیری از سیلاب‌های آتی این سد تکمیل شود.

پرندگان مهاجر تا پایان اسفند مهمان کرمانشاه هستند

کرمانشاه| رییس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه می‌گوید: قصرشیرین و سرپل‌ذهاب فرودگاه‌های اصلی پرندگان مهاجر در کرمانشاه هستند؛ خان محمدی همچنین با اشاره به مدت زمان حضور این پرندگان در کرمانشاه به این نکته اشاره می‌کند: پرندگان مهاجر تا پایان اسفند مهمان کرمانشاه هستند. علی زمان خان‌محمدی با بیان اینکه هر سال با شروع فصل سرما پرندگان آبزی و کنار آبزی از نواحی سردسیر به سمت منطقه ما می‌آیند، گفت: پرندگان در نقاط مختلفی از استان فرود می‌آیند که آبگیر‌های مناطق گرمسیر خصوصا سد شهدای قصرشیرین و همچنین آبگیر‌های دشت ذهاب محل اصلی فرود آنها است.

آغاز برداشت زیتون روغنی

قزوین| مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت زیتون روغنی از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ استان خبر داد. علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت دانه روغنی زیتون از ۶هزار و ۵۰۰هکتار از باغ‌های بارور منطقه طارم سفلی آغاز شده است. سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۹هزار و ۵۰۰هکتار است که از این میزان ۶هزار و ۵۰۰هکتار بارور است. به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی؛ امسال ۲۵هزار تن دانه زیتون در استان تولید می‌شود که ۵۰ درصد از آن به صورت سبز یا کنسروی و ۵۰ درصد هم به صورت روغنی برداشت می‌شود. اکبری پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون ۱۲هزار تن دانه روغنی برداشت شود که با احتساب ۱۸تا۲۰ درصد ضریب تبدیل به روغن حدود ۲هزار تن روغن زیتون تولید شود.

 

ارسال نظر