ما وکیل‌مدافع تولید و اشتغال هستیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۹۷۴

 معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: قوه قضاییه وکیل مدافع تولید و اشتغال در کشور در شرایط خاص کنونی و مواجهه با تحریم‌ها است.

سعید عمرانی دیروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اسلامشهر، افزود: امروز با شرایط جنگ اقتصادی مواجه‌ایم و نمی‌توان در این شرایط، تصمیمات عادی اتخاذ کرد.

وی بیان داشت: طی بازدیدی که از این شهرک داشتیم به نظر می‌رسد تا اندازه زیادی در تولید و اشتغال موفق بوده و بر این اساس مشکل این شهرک حتی در صورتی که دولت متضرر شود باید حل شود.

 عمرانی تاکید کرد: به دنبال پا گرفتن اشتغال در این مجموعه هستیم، زیرا امروز بطور متوسط دولت باید ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد هر شغل هزینه کند.

 وی گفت: اگر امروز کشورمان سرپا و فعال است و بحران اقتصادی و تحریم‌ها را پشت سر می‌گذارد، به دلیل وجود افراد کارآفرین است و باید به آنان کمک کرد.

به گزارش ایرنا، شهرک بهسازی صنایع چوب ایران بدون استفاده از تسهیلات بانکی و دولتی تاسیس شده و دارای ۱۱۵ واحد تولیدی در قالب ۶۴ شرکت است که بیش از سه هزار نفر در آن اشتغال به کار دارند. این شهرک در فاز نخست در ۳۱.۵ هکتار تاسیس شده و مقرر بود در فاز دوم در ۵۹.۵ هکتار زمین باقی مانده توسعه یابد که اکنون وضع عوارض تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی به یکی از مشکلات اصلی آن تبدیل شده است.

در این جلسه نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران معتقد بودند خاک شهرک یاد شده از نوع درجه یک بوده و با توجه به خسارتی که به منابع تولید کشاورزی وارد شده، این مجموعه مشمول وضع عوارض است. مرسل پور فرماندار اسلامشهر نیز در این جلسه گفت: اگر هم دولتی‌ها در واگذاری زمین مجموعه اشتباهاتی در گذشته انجام دادند امروز نباید مدیر مجموعه و مردم تاوان آن را پس بدهند و اگر استنادات، کافی نبوده نباید از ابتدا مجوز به وی داده می‌شد.

وی تأکید کرد: باید مراقب بود تا سه هزار نفر کارگر اینجا تحصن و اعتصاب نکرده و مساله امنیتی نشود و با این تضاد نگاه‌ها و منافع به هیچ کجا نخواهیم رسید.

تصمیم‌گیری در مورد حل و فصل مشکل یاد شده به جلسات بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موکول شد.

 

ارسال نظر