اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۲۹

پویش بخشایش حسینی در هرمزگان کلید خورد

بندرعباس|معاون فرهنگی دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی و بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه و تأکیدات رییس کل دادگستری استان هرمزگان طرح جمع‌آوری کمک‌های نقدی جهت آزادی زندانیان غیرعمد هرمزگان با عنوان پویش بخشایش حسینی آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین تقی‌نیا

بیان کرد: راهپیمایان اربعین و هر ایرانی محب امام حسین(ع) می‌تواند به نیت مشارکت در ثواب راهپیمایی عظیم اربعین با پرداخت حداقل ۵ هزارتومان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سهیم شده و پویش بخشایش حسینی را در محرم ۱۳۹۸ رونق‌بخشند.

بازگشت ۲هزارو ۲۹۶ زائر به‌علت نداشن مدرک

مهران|فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:  ۲ هزارو ۲۹۶ زائر به علت نداشن مدرک یا داشتن مدرک غیر قانونی به مرز مهران بازگشتند. سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: از ابتدای شروع ماموریت اربعین در مرز مهران تا امروز، ماموران پلیس گذرنامه و مهاجرت مستقر در پایانه مرزی مهران از خروج ۲هزارو ۲۹۶ زائر غیرمجاز جلوگیری کردند. او اظهار کرد: استفاده از گذرنامه افراد غیر، همراه داشتن گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور از دلایل عدم خروج این افراد از مرز بوده است. فرمانده انتظامی استان تعدادی گذرنامه در طول مسیر پل زائر و داخل گیت‌ها پیدا شده که تحویل کاربران مستقر در گیت‌ها شده است.

یاری: به زائران توصیه کرد، با نگهداری از گذرنامه و وسایل هویتی همراه خود مانع سوءاستفاده افراد سودجو در طول سفر اربعین شوند.

خبری از جلسه تعیین قیمت نان نیست

کرج|رییس اتحادیه نانوایان کرج با بیان اینکه جلسه تعیین قیمت جدید نان هنوز برگزار نشده است، گفت: اما برخی نانوایی‌ها قیمت نان خود را تغییر داده و نان‌های خود را به قیمت تهران عرضه می‌کنند . حجت‌الله نصیری در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قرار بود در هفته گذشته جلسه‌ای برای تعیین قیمت نان در کرج برگزار شود اما تاکنون چنین جلسه‌ای برگزار نشده است. وی در ادامه افزود: متاسفانه از علت لغو جلسه اطلاعی نداریم و حتی تاریخ برگزاری جلسه مجدد تعیین قیمت نان هم مشخص نیست. جلسه تعیین قیمت نان باید در دو یا سه روز آینده برگزار و قیمت نان در کرج مشخص شود.

صدور رای تجدیدنظر برای دندانپزشک خاطی در اراک

اراک|رای دادگاه تجدیدنظر برای قصور دندانپزشک اراکی که در شهریورماه سال گذشته «روناک رضایی‌زاده» را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه نیز «امیرعلی ترابی» را به کما برد، صادر شد. در خصوص پرونده اول که مربوط به «روناک» بود، رأی به پنج سال محرومیت از طبابت برای دندانپزشک خاطی صادر شد. در خصوص پرونده «امیرعلی» نیز دادیاری و دادستانی اقدام به صدور رأی مبنی بر محرومیت مادام‌العمر دندانپزشک از طبابت کردند و پس از صدور کیفرخواست در هیات بدوی انتظامی پزشکی قانونی، حکم مربوطه صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دایم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.

 

ارسال نظر