سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۵۰
سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد

 عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تمهیدات سایپا در زمینه فروش فوری، موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازار محصولات این گروه  شده است.

به گزارش «تعادل» از سایپانیوز، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا افزود: اعمال تسهیلات روی محصولات، باقی‌ماندن یک‌ساله سند خودرو در رهن سایپا در کنار وجود محدودیت‌ها برای کد ملی و سن خریداران همچنین برخی الزامات دیگر در زمینه رعایت موقعیت جغرافیایی، دست دلالان و سودجویان را در بازار محصولات سایپا کوتاه کرد و التهاب بازار خودرو را از بین برد.

نماینده مردم سنقر در مجلس دهم افزود: با تدابیر تیم مدیران کنونی سایپا، در حال حاضر شاهد ثبات نسبی خوبی هستیم و امیدواریم روند به کارگیری تدابیر موثر، مداوم باشد.

حسینی‌کیا گفت: اعمال تسهیلات 4، 5 و 10 میلیون تومانی در فروش‌های سایپا باعث می‌شود خودرو تا یک‌سال پس از فروش در رهن باقی مانده و امکان فروش آن بلافاصله پس از خرید از بین برود و موجب کاهش انگیزه دلالان برای حضور در بازار محصولات این خودروساز شود.

وی گفت: تمامی اقدامات انجام شده از جمله افزایش عرضه و فراهم شدن امکان ثبت نام و خرید خودروهای تولیدی در وب سایت فروش اینترنتی سایپا بدون بروز مشکلات قبلی از اقدامات خوب و موثر این خودروساز محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مجلس باید قوانین مربوط به پرداخت مالیات خریداران و فروشندگان خودرو را مدنظر قرار دهد تا انگیزه واسطه‌ها برای خرید از خودروسازان و فروش محصولات در بازار با قیمت‌های بالاتر از بین برود.

 

 

ارسال نظر