اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۲۴

قاچاق پرندگان شکاری گیلان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

رشت|رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت پرندگان شکاری صید، زنده‌گیری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

رامین حسین‌زاده در جلسه محیط زیست رودبار با بیان اینکه شاهین‌ها از پرندگان حمایت شده و درخطر انقراض هستند، گفت: یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت این پرندگان صید، زنده‌گیری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس است. علاقه‌مندی شیوخ عرب به این پرندگان و فروش شاهین‌ها به آنها نقش زیادی در کاهش جمعیت آن در سال‌های اخیر داشته است.

حسین‌زاده ادامه داد: قاچاقچی پرندگان شکاری که چندی پیش یک شاهین (بحری) از وی در رودبار کشف و به مراجع قضایی معرفی شده بود، به تحمل 92 روز حبس و پرداخت 20 میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.وی خاطرنشان کرد: مبلغ جریمه ضرر و زیان حیات وحش این پرنده کمیاب و نادر 600 میلیون ریال است که متخلف علاوه بر پرداخت 20میلیون ریال ذکر شده باید نسبت به پرداخت ضرر و زیان حیات وحش نیز اقدام کند.

فروش اسپورتیج با سند ال 90

کرج| فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری چهار جاعل سند خودرو خبر داد و گفت: این افراد در یک فقره کلاهبرداری خودرو اسپورتیج اجاره‌ای را با سند خودرو ال 90 به قیمت 350 میلیون تومان فروخته بودند.

سرهنگ بیژن جنتی اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره پرونده نیابت قضایی به شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر خرید یک دستگاه خودرو «اسپورتیج» در جاده ملارد با سند جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی جزییات پرونده محرز شد که خریدار خودرو به منظور تعویض پلاک مراجعه می‌کند که از طریق کارشناسان متوجه جعلی بودن سند مالکیت خودرو می‌شود.

سرهنگ جنتی بیان کرد: بلافاصله مالک خودرو ال 90 به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات ماموران اظهار کرد که مدارک خودروی وی در تهران سرقت شده که با اقدامات پلیسی فروشنده خودرو در یک عملیات غافلگیرانه در غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان فردیس به جرم خود اعتراف کرد.

هتل‌ها و متل‌های همدان بدون تخفیف در نوروز

همدان|معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، گفت: امسال تخفیف نوروزی برای هتل‌ها و متل‌ها نخواهیم داشت. ‌علی خاکسار  ‌بیان کرد: نرخ تسهیلات گردشگری هر ساله در 1 مهر ماه تا 31 شهریور سال آینده مصوب می‌شود و هیچگونه افزایش و کاهشی در طول سال ندارد. وی در خصوص ظرفیت پذیرش گردشگر در استان، خاطرنشان کرد: ما روزانه با احتساب آمار هتل‌ها، متل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافرها، مدارس و مهمانسرای ادارات، به 15000 نفر خدمات‌رسانی خواهیم کرد.وی تأکید کرد: با توجه به رویدادهایی که در استان برگزار شده، همدان بسیار مورد توجه بوده و از مقاصد گردشگری ایرانیان خواهد بود.

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

کرمانشاه|فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: نیرو‌های مرزبانی عراق در خصوص کنترل بیشتر نوار مرزی اقدامات تامینی و امنیتی را افزایش می‌دهند.

سرهنگ کریمی فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین درپایانه پرویز خان از سرتیپ فخرالدین عبدالله محمد سعید کلانتر مرزی منطقه سلیمانیه استقبال و با وی در خصوص توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در پایانه مرزی پرویزخان گفت‌وگو کرد. سرهنگ «حجت‌الله کریمی» در حاشیه این دیدار گفت: با اقدامات صورت گرفته مرز‌های قصرشیرین هم‌اکنون از امنیت پایداری برخوردار است و حفظ این امنیت برای حضور مرزنشینان از اولویت‌های کاری است. سرتیپ «فخرالدین عبدالله محمد سعید» کلانتر مرزی عراق مستقر در سلیمانیه نیز در این نشست گفت: از جانب مرز‌های ایران احساس امنیت می‌کنیم، بیشترین تعامل و همکاری بین همسایگان ما با ایران است.

افتتاح رسمی قطار تهران - همدان- تهران

همدان| نخستین قطار مسافربری از همدان به سمت تهران حرکت کرد.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: قطار تهران همدان شبانه روز دو سفر از همدان و ۲ سفر از تهران دارد. تقی‌زاده افزود: این قطار‌ها، ساعات ۶ صبح و ۱۴ از همدان و ۱۲ ظهر و ۱۸ از تهران حرکت می‌کنند.حاجی‌بابایی، خجسته و عراقی نمایندگان مردم استان همدان در مجلس هرکدام در سخنانی جداگانه بر استفاده مردم از این قطار‌ها تاکید کردند و گفتند: اگر مردم استقبال نکنند این قطار‌ها هم به سرنوشت هواپیما مبتلا می‌شوند و به تعطیلی منتهی خواهد شد.

 

ارسال نظر