اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۸۲

کمپین نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک

اهواز| به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» رونمایی شد. آتشپاد علی تراب‌پور رییس سازمان آتش‌نشانی اهواز بیان کرد: هدف از این کمپین، ارتقاء فرهنگ ایمنی، کاهش آسیب‌های جانی و مالی و پرهیز از انجام اقدامات خطرناک است که انتظار می‌رود شهروندان با پیوستن به کمپین نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک، چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه سپری کنند. وی از همه شهروندان خصوصا جوانان و نوجوانان درخواست کرد به این کمپین پیوسته و آیین باستانی چهارشنبه‌سوری را با آرامش خاطر و به دور از اقدامات خطر آفرین سپری کنند.

کشف 273 راس دام قاچاق در گچساران

سمنان| سرپرست فرمانداری گچساران از کشف 273 راس دام قاچاق در این شهرستان طی سال جاری خبر داد. علی خوان پایه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گچساران افزود: قاچاق کالا به اقتصاد و تولیدات داخلی لطمه بسیاری وارد می‌کند. وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جد از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط ادامه دارد، اظهارکرد: درسال جاری 207 پرونده تخلف قاچاق کالا و ارز دراین شهرستان به ارزش 62 میلیارد و 222 میلیون ریال از سوی تعزیرات حکومتی تشکیل شده است. خوان پایه عنوان کرد: بیشتر کالاهای کشف شده شامل نوشیدنی، مواد سوختنی، پوشاک، لوازم خانگی و مواد غذایی هستند. وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 204پرونده درراستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است. خوان پایه بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 246 راس گوسفند و 27 راس گاو قاچاق در شهرستان گچساران کشف شده است.

عامل توزیع مشروبات الکلی دست ساز در بانه دستگیر شد

سنندج|  فرماندار بانه گفت: در کمتر از 24 ساعت یکی از عاملان توزیع و فروش مشروبات الکلی دست‌ساز در بانه دستگیر شد. محمد فلاحی با بیان اینکه به همراه این فرد 4 لیتر مشروب دست‌ساز کشف و ضبط شد، اظهار داشت: با انتشار خبر مسمومیت 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در بانه شناسایی و دستگیری عاملان توزیع و فروش این مشروبات در دستور کار پلیس قرار گرفته است. وی گفت: تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد و دیگر عاملان توزیع نیز در حال شناسایی هستند. ظرف روزهای گذشته مصرف مشروبات الکلی دست ساز در بانه 17 نفر را راهی بیمارستان کرد که به دلیل شدت مسمومیت 2 نفر به سنندج اعزام و 12 نفر نیز دیالیز شدند.

انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی

فارس|  استاندار تهران گفت: عدم همکاری برخی از بانک‌ها شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضی سرگردان شود و تمامی پیگیری‌های متقاضی به حالت راکد درآمده و انگیزه برای ادامه کار کاهش یابد. محسنی‌بندپی استاندار تهران با اشاره به اینکه مسائلی در مورد مساعدت و کمک ویژه به راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی در این نشست مطرح شد، گفت: برخی از بنگاه هابا توجه به اینکه مراحل قانونی را طی کرده‌اند، نیازمند استفاده از تسهیلات بانک‌های عامل هستند تا شروع به کار کنند. وی با گلایه مندی از برخی بانک‌ها عنوان کرد: عدم همکاری برخی از بانک‌ها شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضی سرگردان شود و تمامی پیگیری‌های متقاضی به حالت راکد درآمده و انگیزه برای ادامه کار کاهش یابد.

جلوگیری از خروج 22 تن مرغ زنده گوشتی

خمین|  فرمانده انتظامی شهرستان خمین از عملیات پلیس این شهرستان در جلوگیری از خروج غیرقانونی 22 تن مرغ زنده از استان خبر داد.

عزیز عزیزی اظهار کرد: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس و با توجه به مصوبات قانونی مبنی بر جلوگیری از خروج مرغ زنده از استان، ماموران انتظامی 6 دستگاه کامیون حامل مرغ زنده گوشتی را در محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که رانندگان خودروها بدون اخذ مجوزهای قانونی در حال انتقال مرغ‌های گوشتی به خارج از استان هستند که با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های مسوول، خودروها به کشتارگاه‌های شهرستان انتقال شدند.

بهره‌برداری خط 2 قطار شهری ظرف 3 سال آینده

شیراز|  شهردار شیراز در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری گفت: تلاش داریم این خط ظرف 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اسکندرپور در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه و شروع فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط 2 قطارشهری با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه‌ریزی شده کاهش دهند. اسکندرپور با بیان اینکه تکمیل خط یک قطار شهری 17 سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطار شهری شیراز به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر