خبرنگاری جزو مشاغل زیان‌آور است

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۸۶
خبرنگاری جزو مشاغل زیان‌آور است

 معاون تنظیم روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید از نظر این وزارتخانه، خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است.

«محمد سلطانی فر» معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت مورد پیگیری این وزارتخانه و خبرنگاران است ولی هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است.

درهمین خصوص، «حاتم شاکرمی» دیروز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: بر اساس آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور، حرفه خبرنگاری در این گروه لحاظ شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان نسبت به این امر دیدگاه مغایری ندارد.

او افزود: هیات‌های تطبیق قوانین نسبت به این آیین‌نامه و ضرورت اجرای آن نیز اشراف کامل دارند.

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری در آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور گنجانده شده و ضرورت اجرای آن به هیات‌های تطبیق اطلاع‌رسانی شده است، وزارت کار در تشخیص خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان‌آور مشکلی ندارد. شاکرمی اضافه کرد: خبرنگارانی که متقاضی استفاده از مزایای آیین‌نامه سخت و زیان‌آور هستند، باید ابتدا درخواستی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه دهند که این وزارتخانه در تعریف مصادیق خبرنگاری تفاوت دیدگاه داشته و همین امر موجب می‌شود تا تقاضای برخی خبرنگاران برای استفاده از آیین نامه، مورد تایید قرار نگیرد.

 

ارسال نظر