اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۴۳۴

نصب راکتور ۳۰۰تنی در قلب پالایشگاه شیراز

شیراز| راکتور ۳۰۰تنی با دستان توانمند متخصصان داخلی در قلب پالایشگاه شیراز نصب و راه‌اندازی شد.

شمس الدینی مدیرعامل پالایشگاه شیراز گفت: این راکتور ۳۰۰تنی در تهیه و تولید فرآورده‌های نفتی، سوخت جت، نفت سفید، قیر و دیگر فرآورده‌های نفتی نقش اساسی دارد.

شمس الدینی افزود: با تعویض راکتور فوق کیفیت محصولات گاز مایع، بنزین موتور و نفت گاز ارتقا یافته و امکان تامین و تولید محصولات راهبردی با کیفیت فراهم می‌شود. راکتور سابق این پالایشگاه که ساخت کشور ایتالیا بود دچار ترک خوردگی شد و کشور سازنده حاضر نشد آن را تعمیر کند و خطر انفجار کل منطقه را تهدید می‌کرد.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز با بیان اینکه این راکتور در ایتالیا و چین هم ساخته می‌شود، افزود: با تلاش متخصصان داخلی ایران هم به جمع سازندگان این راکتور در جهان پیوست.

نوزاد ۶ ماهه در غسالخانه زنده شد

ارومیه| رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه گفت: یک نوازد ۶ ماه در زمان غسل میت در غسالخانه دوباره دیده به جهان گشود.

حجت‌الاسلام امیر عباس عابدینی گفت: نوازد 6 ماه که شب گذشته قبل از ارجاع به باغ رضوان فوت شده بود در زمان غسل میت در غسالخانه دوباره دیده به جهان گشود. پدر نوزاد فوت شده جهت غسل فرزند برای دفن به غسالخانه باغ رضوان ارومیه مراجعه کرده بود که شیرخوار در حین غسل دادن جان گرفت و گریه کرد.

وی افزود: بر اساس نظر پزشک معالج، این نوزاد همه علائم حیاتی خود را از دست داده بود و پزشک بیمارستان نیز فوت این نوزاد را تایید کرده بود که دوباره زنده شد.

 محمد طاها پسر همه مردم است

اهواز| پدر شهید محمد طاها اقدامی گفت: کسانی که به رژه و مردم بی دفاع حمله کردند آدم‌های دست نشانده و مزدوری هستند که به خاطر مسائل مادی اجیر می‌شوند تا حرکتی برایشان انجام دهند آنها بدبخت و بزدل هستند.سعدالله اقدامی با بیان اینکه همه ساله در رژه نیروهای مسلح شرکت می‌کنم، اظهار داشت: در این حمله ناجوانمردانه من پسر 4 ساله‌ام را از دست دادم، پسرم تیر خورد و چون شدت جراحاتش زیاد بود به شهادت رسید. به صورت و پای دخترم هم ترکش خورد که سربازی او را نجات داد وگرنه او را هم از دست داده بودم. همسرم نیز مورد اصابت قرار گرفت و بعد از تیر خوردن نجات پیدا کرد و به بیمارستان منتقل شد.

مجتمع‎های فاقد ایمنی پلمب موقت می‌شوند

مشهد| معاون دادستان مشهد گفت: با هدف صیانت از حقوق عامه مجتمع‎های فاقد ایمنی در صورت عدم رفع نواقص پلمب موقت می‌شوند.

قاضی بخشی محبی از ورود مدعی‎العموم به ضرورت ایمن سازی مجتمع‎های تجاری فاقد ایمنی خبر داد و گفت: به شهرداری‌های مناطق تفویض اختیار شده است که نظارت‌های فنی لازم را بر مجتمع‌های تجاری فاقد ایمنی انجام دهند و در صورت توجه نکردن مالکین به تذکر‌های کتبی، در مراحل بعد، به ممنوعیت تردد یا پلمب موقت آنها اقدام شود.

معاون دادستان مشهد افزود: شهرداری‌های مناطق موظف هستند در صورت عدم رفع نواقص علاوه بر هزینه‌های انجام‌شده، ۱۵ درصد حق انجام کار را از صاحبان مجتمع دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر