اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۳۸
اخبار شهرستان‌ها

 حضور حیوانات با گرم‌تر شدن هوا؛ مشهد  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد گفت: با گرم‌ شدن هوا حضور برخی حیوانات را در شهر خواهیم داشت و بزمجه یافت شده در منطقه کارمندان به محیط زیست تحویل داده می‌شود. حسن جعفری در رابطه با بزمجه پیدا شده در شهر مشهد اظهار کرد: این حیوان جثه بزرگی داشته و طول آن به یک متر و 10 سانتی‌متر است. حضور این حیوان با جثه‌یی بزرگ در منطقه کارمندان مشهد موجب ترس و وحشت اهالی منطقه شده است. خوشبختانه خبری مبتنی بر اینکه این بزمجه آسیبی به کسی وارد کرده باشد، گزارش نشده است.  او افزود: پس از مشاهده حیوان توسط مردم منطقه کارمندان با آتش‌نشانی تماس گرفته شد و نیروهای آتش‌نشان ایستگاه 16 به محل اعزام شدند و با راهکارهای مناسب خود بلافاصله حیوان را زنده‌گیری می‌کنند. این بزمجه پس از زنده‌گیری توسط نیروهای آتش‌نشانی به ایستگاه فرستاده شد و در پایان به اداره محیط زیست تحویل داده می‌شود.

 کسر ۶۰ هزار تومان از حقوق معلمی که موی ۹ دانش‌آموز را قیچی کرده بود؛ فارس  رییس آموزش و پرورش فسا از صدور حکم معلم متخلفی خبر داد که موی ۹ دانش‌آموز را قیچی کرده بود.  مسلم امینی‌نژاد در خصوص حکم صادر شده برای معلمی که موی ۹ نفر از دانش‌آموزان را قیچی کرده بود، گفت: حکم معلم فسا این هفته صادر و او محکوم به تنزل یک گروه یا طبقه شغلی به مدت یک‌سال شد. هر فرد حقوق‌بگیری یک طبقه شغلی دارد که در صورت محکوم شدن یک طبقه از شغل او کم می‌شود و بر اساس آن از حقوق او نیز کسر خواهد شد.  امینی‌نژاد گفت: تنزل یک طبقه شغلی به مدت یک سال یعنی ماهی ۶۰ هزار تومان به مدت یک سال از حقوق این معلم کسر خواهد شد. ضمن اینکه هیچ حکمی برای بازنشستگی معلم صادر نشده است.

وی در خصوص رضایت والدین توضیح داد: از میان ۹ دانش‌آموزی که موی آنها قیچی شده بود والدین دو نفر از آنها شکایت کرده بودند که با صحبت‌های انجام شده شکایت خود را پس گرفتند و رضایت دادند.

 رشد 9.5درصدی تولید برق در نیروگاه شهید بهشتی لوشان؛ رشت  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی گیلان گفت: مقایسه میزان تولید انرژی برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سال‌های 95 و 96 نشان می‌دهد که میزان تولید این نیروگاه در سال 96 نسبت به سال 95، 9.68 درصد رشد داشته است.

عظیم بلبل‌آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌یی گیلان دیروز اظهار داشت: در پی آسیب دیدن یکی از ترانس‌های اندازه‌گیری ولتاژ ژنراتور واحد یک نیروگاه لوشان و به دلیل اینکه ترانس مذکور قدیمی و از نوع خشک بوده و دارای نسبت تبدیل خاصی است که در بازار موجودی نداشت، لذا کار ساخت ترانس مشابه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با استعلامات انجام شده توسط شرکت تولید نیروی برق لوشان؛ شرکت نیروی رخش کردستان و چند شرکت خارجی اعلام آمادگی کردند که نظر به حمایت از صنایع داخلی، کار ساخت آن به شرکت ایرانی سپرده شد که با ساخت ترانس و انجام تست‌های لازم، ترانس مذکور به خوبی و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با ساخت ترانس اندازه‌گیری ولتاژ ژنراتور نیروگاه لوشان توسط متخصصان داخلی ضمن اینکه پایداری واحد با تجهیز جدید افزایش یافته است، نسبت به سفارش نمونه‌های خارجی صرفه‌جویی نیز صورت گرفته است.

 بی‌نیازی فولاد مبارکه از واردات روغن‌های نورد؛ اصفهان  در راستای سیاست‌های فولاد مبارکه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، کارشناسان فولاد مبارکه با همکاری شرکت دانش‌بنیان «به آرین صنعت اصفهان» توانستند به دانش فنی ساخت روغن‌های مورد استفاده در خط نورد تاندم پنج قفسه‌یی فولاد مبارکه دست یابند و ضمن قطع وابستگی به واردات این قبیل روغن‌ها، سالانه حدود ۱۲۰میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به بار آورند.  رییس خطوط نورد سرد فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر گفت: در راستای تکمیل موفقیت دستیابی به دانش فنی و استفاده از روغن نورد ساخت داخل در نورد دو قفسه‌یی، این‌بار با همکاری مضاعف کارشناسان شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت مذکور در عرصه تولید روغن نورد، دستیابی به دانش فنی و توان تولید روغن نورد در تاندم میل مداوم رقم خورد.  محمودرضا قرمزی در این خصوص افزود: یکی از مواد مصرفی استراتژیک در فرآیند نورد سرد در خطوط نورد، روغن نورد است؛ به نحوی که در فرآیند نورد، کاهش ضخامت ورق گرم به میزان مورد نیاز مشتری پس از اسیدشویی در تاندم مداوم، با اعمال نیرو و کشش روی ورق در دمای محیط با پاشش مخلوط آب دمین و روغن نورد صورت می‌گیرد.

 کشت برنج در فارس طی 5 سال به صفر می‌رسد؛ شیراز    معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اقداماتی برای مقابله با بحران آب در این استان آغاز شده است، طرح به صفر رسیدن کاشت شلتوک (برنج) طی 5 تا 6 سال آینده‌ را یکی از برنامه‌ها در این ارتباط عنوان کرد. محمد صادقی در نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هم‌اینک در استان فارس بالغ بر 150 تا 160هزار شلتوک در سطحی حدود 26هزار هکتار کشت می‌شود، این میزان در گذشته حدود 60هزار هکتار بوده و در آن حدود 300 هزارتن شلتوک تولید می‌شده است.  صادقی تصریح کرد که یکی از راهکارهای مقابله‌ با مشکلات ناشی از خشکسالی و کم‌آبی تغییر الگوی کشت است که از یکی، دو سال قبل در فارس آغاز شده و باید به‌ تدریج و با همراهی کشاورزان اجرایی شود.

 

ارسال نظر