لزوم توجه به اقتصاد مرز در خراسان‌جنوبی

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۸۷
لزوم توجه به اقتصاد مرز
در خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی   استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل‌های خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد مرز یکی از بهترین شرایط برای درآمدزایی در خراسان جنوبی است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مروج‌الشریعه در نشست خبری استانداران ادواری خراسان‌جنوبی گفت: درآمد بازارچه‌های مرزی استان گاهی به 26 میلیون تومان می‌رسد و باید نسبت به بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان چاره‌اندیشی کنیم. وی با بیان اینکه بازارچه دوکوهانه نهبندان بسیار مستعد است، افزود: برای تامین زیرساخت‌های این بازارچه قریب به 20میلیون تومان هزینه شده است. امید است بازارچه میل 73 نیز مورد توجه قرار گرفته و بازگشایی شود.

مروج‌الشریعه با بیان اینکه حضور استانداران ادواری در استان دستاورد‌های زیادی داشته است، ادامه داد: انتقال آب از سه مسیر به خراسان جنوبی از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست بود. انتقال آب از ساحل مکران از آب‌های اقیانوسی یکی از راه‌حل‌های تامین آب مورد نیاز استان است.

وی انتقال آب از چاه‌های نیمه زابل را از دیگر راهکار‌های تامین آب استان دانست و گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 2100 میلی متر آب از این چاه تبخیر می‌شود.  استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر بتوانیم 250 مترمکعب آب از تبخیر آن بکاهیم، می‌توانیم 100 مترمکعب آب به خراسان جنوبی انتقال داده و 150 مترمکعب را برای دشت‌های زابل استفاده کرد.  او صرفه‌جویی در آب را یکی از بهترین راهکارهایی تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف دانست و گفت: بخش زیادی از آب استان در زمینه کشاورزی مصرف می‌شود که باید در این زمینه صرفه‌جویی شود. صرفه‌جویی در آب نیازمند فرهنگ‌سازی اجتماعی است که باید روی آن نیز سرمایه‌گذاری شود.

 

 

ارسال نظر