اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۳۱
اخبار شهرستان‌ها

 یک مدیر زن رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین شد

قزوین| برای نخستین‌بار در کشور یک مدیر زن به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین منصوب شد.  در آیینی دیروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری، فاطمه خمسه به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی قزوین معرفی شد. این برای نخستین‌بار در طول تاریخ تشکیل وزارت جهاد کشاورزی است که یک مدیر زن به سمت رییس سازمان جهاد کشاورزی در یک استان منصوب شده است. خمسه پیش از این به عنوان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین مشغول به کار بود. پیش از این علی‌اکبر متقی‌فرد به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مشغول خدمت بود.

 دلخوری دست‌فروشان از وضعیت بازار‌های روز اراک

اراک| دست‌فروشان اراکی از بعضی اقدامات مجریان و ناظران بازار‌های روز ابراز ناراحتی کردند. اتاق اصناف اراک با راه‌اندازی بازارهای روز تلاش کرده، برخی دست‌فروشان شهر را ساماندهی کند. بازارهای هفتگی که به‌طور معمول با نام‌های ایام هفته مانند پنج‌شنبه بازار و جمعه بازار نامیده می‌شوند، فروشندگان دوره‌گرد و برخی تولید‌کنندگان خرد را گرد هم می‌آورد تا بدون حضور دلالان و واسطه‌ها اجناس و کالاهای خود را به شکل مستقیم به فروش برسانند. مسوولان اراک در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی بازارهای هفتگی کرده‌اند و فروشندگان هر روز هفته در یک منطقه، محله یا خیابان به فروش اجناس و کالاهای خود می‌پردازند. این طرح اگرچه مزیت‌هایی هم داشته، اما باعث دلخوری دست‌فروشان از بعضی اقدامات مجریان و ناظران طرح شده است.

 تحقق نیمی از تعهد امسال خراسان‌شمالی در اشتغال‌زایی

بجنورد| معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای امسال 5هزار شغل در استان ایجاد شد.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به تحقق نیمی از تعهد امسال خراسان‌شمالی در اشتغال‌زایی در همایش اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران شیروان گفت: سهم امسال استان خراسان‌شمالی، ایجاد 10هزار شغل جدید است که از ابتدای امسال 5هزار شغل ایجاد شد. محمود دلپسند با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت روستاها برای رشد اقتصادی است، افزود: ایجاد اشتغال در روستاها تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد که البته روستاییان با تشکیل ‌تعاونی و همگامی با دانش جدید، پشتوانه بهتری برای پایداری توسعه و اشتغال خواهند داشت.

 ساخت بزرگ‌ترین کارخانه کاغذ سنگ در اسدآباد

کرمانشاه| فرماندار شهرستان اسدآباد از احداث بزرگ‌ترین کارخانه کاغذ سنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارخانه تولید کاغذ از سنگ با ظرفیت 20 هزار تن در شهرک صنعتی شهرستان توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد. حسین افشاری افزود: احداث بزرگ‌ترین کارخانه کاغذ سنگ در شهرستان اسدآباد نقش موثری در حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان خواهد داشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر احداث کارخانه کاغذسازی در شهرستان، 2 کارخانه تولید کاغذ دیگر نیز در سطح کشور در دست احداث است، تصریح کرد: این دو واحد تولید کاغذ در دست احداث در مجموع تنها دارای 5هزار تن ظرفیت در سال خواهد بود.  

 یک‌سوم قنات‌های چهارمحال‌وبختیاری خشک شده‌اند

شهرکرد| مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: یک‌سوم قنات‌های چهارمحال‌و‌بختیاری خشک شده‌اند.  سیدطاهر نوربخش اظهار کرد: در پی خشکسالی‌های چندساله اخیر در منطقه از مجموع ۸۴۱ رشته قنات در چهارمحال‌و‌بختیاری، یک‌سوم از این تعداد قنات‌ کاملا خشک شدند و مابقی بین ۴۰ تا ۸۰درصد کاهش آب‌دهی دارند. وی از لایروبی۵۰رشته قنات در چهارمحال‌وبختیاری خبر داد و تصریح کرد: برای لایروبی و مرمت این تعداد قنات‌ 5میلیارد ریال هزینه شد. وی افزود: افزایش آبدهی قنوات تا ۲۵۰ لیتری در ثانیه و کشت ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی از مزایای این طرح بوده است. مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گفت: برای مرمت و لایروبی ۱۵۰ رشته قنات دیگر در استان 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

 سالانه ۱۶میلیون تن کالا از استان مرکزی جابه‌جا می‌شود

اراک|  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مرکزی گفت: سالانه ۱۶میلیون تن کالا از مبدا استان مرکزی توسط راهداری جابه‌جا می‌شود. علی زندی‌فر دیروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: 6هزار و 300 کیلومتر راه در استان داریم که 4هزار و 400 کیلومتر آن راه روستایی بوده و مابقی راه اصلی، شریانی، آزادراه و بزرگراه هستند، بودجه‌یی که سالانه برای نگهداری راه‌های استان تزریق می‌شود در مجموع با بودجه‌های ملی و استانی 80 میلیارد تومان است که گاها 30 تا 35 درصد و درنهایت خیلی که لطف شود در چند سال اخیر 45 درصد تخصیص شده و نزدیک 15میلیارد تومان هزینه نگهداری سرمایه راه‌هایمان است.

 

ارسال نظر