اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۲۴

 توقیف 2 فروند لنج صیادی متجاوز به آب‌های ایران در کیش-کیش| فرمانده دریابانی و نیروی انتظامی ویژه کیش اظهار کرد: این دو فروند لنج به همراه ۱۶ خدمه صبح دیروز در ۸ مایلی داخل آب‌های جزیره کیش توقیف شده‌اند. سرهنگ رحیم جهانبخش صبح دیروز در حاشیه توقیف دو فروند لنج صیادی قاچاق در آب‌های جزیره کیش افزود: در راستای حراست از مرزهای آبی ایران در جزیره کیش دریابانان همیشه بیدار حوزه استحفاظی آب‌های کیش با دو فروند لنج متعلق به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مواجه شدند که وارد آب‌های کیش شده و اقدام به صید غیرمجاز کرده‌اند. فرمانده دریابانی کیش ادامه داد: این دو لنج با استفاده از تورهای معروف به ترال که تمام آبزیان سطح دریا را جارو کرده و به هیچ موجود زنده‌یی رحم نمی‌کند، در آب‌های کیش اقدام به صید کرده بودند که از آنان در حدود دو تن ماهی صید شده قابل مصرف کشف شد.

 اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای عشایر کشور –قزوین| رییس سازمان امور عشایر گفت: براساس آمارها برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به عشایر کشور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که گامی موثر در جهت تحقق اهداف به‌شمار می‌رود. کرمعلی قندالی دیروز در نخستین جلسه شورای عشایر استان قزوین اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مربوط به عشایر دستگاه‌های اجرایی باید تعامل و مشارکت جدی داشته باشند. وی بیان کرد: خوشبختانه استان قزوین در اجرای برنامه‌های عشایر ظرفیت خوبی دارد که در این زمینه بودجه نیز درنظر گرفته شده است. رییس سازمان امور عشایر خاطرنشان کرد: براساس آمارها برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به عشایر کشور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که گامی موثر در جهت تحقق اهداف به‌شمار می‌رود.

 صادرات دام زنده و فرآورده‌های دامی به 6 کشور-قزوین| مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: برای 23هزار و 591 کیلوگرم پشم گوسفندی، 128راس گاو

506 هزار قطعه ماهی زینتی مجوز بهداشتی صادرات صادر شده است. سیدبهمن نقیبی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 331هزار و 530 کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی،

 131 هزار و 500 قطعه جوجه یک‌روزه تخم‌گذار و 30هزار قطعه پولت از مبدا استان قزوین به کشورهای همسایه صادر شده است. وی تصریح کرد: صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی در صورت تایید سلامت توسط دامپزشکی انجام می‌شود که در همین راستا طی همین مدت برای 23هزار و 591 کیلوگرم پشم گوسفندی، 128راس گاو و 506 هزار قطعه ماهی زینتی مجوز بهداشتی صادرات صادر شده است.

نقیبی یادآور شد: کشورهای مقصد برای صادرات محصولات مذکور ایتالیا، افغانستان، قطر، ترکمنستان، عراق و ارمنستان بوده است.

 تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی زوار پاکستانی اربعین -زاهدان| ‌در جلسه هماهنگی ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رییس دانشگاه بر تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی موردنیاز زائران اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) کشور پاکستان تاکید کرد.  محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسیار باعث خوشحالی است که هر سال میزبان زوار حسینی کشور پاکستان هستیم و به آنان خدمت می‌کنیم. وی با اشاره به انجام بررسی‌های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این افراد ادامه داد: تامین داروی موردنیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده‌باش بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد. سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: امسال پیش‌بینی شده است که 30 هزار زائر کشور پاکستان از مرز میرجاوه جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد کشورمان شوند.

 گیلان تولید‌کننده 11درصد خرمالوی کشور-رشت| معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان، گفت: 11درصد باغ‌های خرمالوی کشور در گیلان تولید می‌شود.

‌حبیب جهانساز، گفت: 2 هزار و 210 باغدار گیلانی برداشت خرمالو را تا پایان آذر انجام می‌دهند. وی، افزود: پیش‌بینی می‌شود باغداران گیلانی در این مدت هزار و 800 تن خرمالو برداشت کنند ‌و ‌ارزش این مقدار خرمالو را 22 میلیارد ریال اعلام کرد. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان‌ ادامه داد: 11درصد باغ‌های خرمالوی کشور در گیلان تولید می‌شود. وی، تصریح کرد: گیلان، مازندران، البرز، فارس و تهران از مهم‌ترین استان‌های تولید خرمالو است‌.

 گندمکاران طلبکار استان سمنان تسهیلات می‌گیرند-سمنان| معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح پرداخت تسهیلات صفردرصد به گندمکاران این استان خبر داد و گفت: گندمکارانی که گندم به سیلوهای استان سمنان تحویل داده و هنوز تمام یا بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده باشند؛ این تسهیلات را اخذ می‌کنند.

لطف‌الله رضایی در نشستی با مدیران ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان اظهار کرد: طرح پرداخت تسهیلات صفر درصد به این گندمکاران با هدف تامین مالی کشت پاییزه و نیز تامین بخشی از سرمایه در گردش گندمکارانی است که با وجود تحویل گندم به سیلوها تاکنون موفق به دریافت وجوه گندم تحویلی خود نشده‌اند. وی با اشاره به میزان پرداخت این تسهیلات بدون بهره عنوان کرد: براساس مصوبه هیات‌مدیره بانک کشاورزی کشور، به گندمکاران مشمول این طرح تسهیلاتی به ازای هر هکتار گندم تحویلی به سیلوها، تا سقف 10 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر