اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۸۵

 دپوی سیگار قاچاق در بندرعباس لو رفت

 بندرعباس| رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان از کشف یک ‌میلیون و500 هزار نخ سیگار قاچاق دپو شده به ارزش 2میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد. سرهنگ «عبدالمجید کرمی» با اعلام این خبر افزود: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های نامحسوس محل دپو کالای قاچاق را در یکی از محلات شهرستان بندرعباس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از آن یک‌ میلیون و 500 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند. این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش سیگار مکشوفه بنا به نظر کارشناسان 2میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

 وزارت خارجه پیگیر سرنوشت ملوانان کنارکی است

زاهدان| معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزارت خارجه ایران پیگیری‌های لازم را درخصوص دستگیری ملوانان کنارکی توسط کشور سومالی انجام خواهد داد. علی‌اصغر میرشکاری افزود: براساس بررسی‌های انجام شده اقدام کشور سومالی غیرقانونی، خارج از عرف و قاعده بین‌المللی و خارج از حوزه وظایفش بوده زیرا این لنج در منطقه فراساحلی صید درحال فعالیت صیادی بوده که از لحاظ حقوقی قابل پیگیری است. میرشکاری گفت: با وجودی که این اتفاق در آب‌های آزاد در منطقه صید فراساحلی رخ داده اما این ملوانان شهروندان سیستان و بلوچستان هستند و ما با جدیت از آنان دفاع می‌کنیم و این موضوع به وزارت امور خارجه نیز منعکس شده است.

 کسب پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور

اراک| مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: این استان با نرخ بیکاری 3/7درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را در نیمه نخست امسال کسب کرد. محمود نعمتی در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی که با حضور 2نفر از اعضای انجمن سرمایه‌گذاری راه ابریشم کشور چین برگزار شد، افزود: این موفقیت در شرایطی است که براساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری کشور در نیمه نخست امسال حدود 12درصد بوده است. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: یک هزار و 20میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری به 57 واحد تولیدی استان مرکزی تزریق شد که در صورت راه افتادن این واحدها بیکاری این استان تا پایان سال به 5 درصد می‌رسد. وی افزود: ارتقای سطح معیشت مردم، توسعه اقتصادی پایدار به خصوص ایجاد اشتغال تنها از رهگذر حمایت و توسعه همه‌ جانبه از صنایع همچنین سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌گذرد. دولت دوازدهم برای دستیابی به این مهم بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های کشور را در مسیر تحقق این اهداف والا قرار داده است.

 تور صیادان مازندرانی در آب‌های خزر پهن شد

ساری| صیادان مازندرانی عضو شرکت تعاونی پره از روز پنج‌شنبه بیستم مهر با پهن کردن تورهای ماهیگیری در سواحل دریای خزر فصل صید امسال را در این دریا آغاز کردند. براساس اعلام رسمی شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران از روز بیستم مهر آغاز شد و تا اواخر فروردین سال آینده ادامه می‌یابد. صید و ماهیگیری در سواحل دریای خزر به روش «پره» است به این صورت که تورهایی با ارتفاع 7تا 10متر و به طول یک هزار و 200متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا(14متری عمق دریا) ریخته و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه‌های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

 فاز نخست بزرگراه شهرضا- مبارکه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

اصفهان| نماینده شهرضا در مجلس گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد معاون وزیر راه در بازدید محلی فاز نخست پروژه ۲ بانده کردن جاده شهرضا به مبارکه در دهه فجر امسال به پایان می‌ر‌سد. سمیه محمودی دیروز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایمن‌سازی و استاندارد کردن محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین راهکارهای پاسداری از سرمایه انسانی در هر کشور محسوب می‌شود. وی افزود: شهرضا به لحاظ موقعیت جغرافیایی یک شهرستان بین راهی محسوب می‌شود و به همین دلیل باید در این زمینه سرمایه‌گذاری ویژه انجام شود.

 صادرات ۱۹میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرک‌های بوشهر

بوشهر|  معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر گفت: بیش از ۱۹میلیون و ۶۰۲ هزار تن کالای غیرنفتی در نیمه نخست امسال از گمرک‌های استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است. بهروز قره‌بیگی با اشاره به اینکه 14گمرک در استان بوشهر خدمات لازم به بازرگانان و فعالان تجاری و اقتصادی ارائه می‌دهند، اظهار کرد: برای تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان و فعالان اقتصادی، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع مجهز شده است. وی با تاکید بر نقش مهم استقرار سامانه جامع امور گمرکی در ارائه خدمات مطلوب به تجار تصریح کرد: با نصب سامانه جامع گمرکی هر گونه فعالیت در عرصه صادرات و واردات و ترخیص کالا به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می‌شود که از بروز هر گونه تخلف و اشتباه جلوگیری می‌کند.

 

ارسال نظر