چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۹۱۱

مهران در آستانه تحول بزرگ اقتصادی

11-2 «علی طاووس‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در منطقه ویژه اقتصادی در هفته دولت اظهار کرد: هتل بیمارستان 12طبقه کاملا تخصصی مهران با هدف جذب بیمار توریست از کشور عراق در مهران با هدف اقامت توام با آرامش همراهان بیمار، زوار اربعین و سرمایه‌گذاران غیربومی کلنگ‌زنی شد که در مجموع حرکت عظیمی است که توامان به انجام خواهد رسید. وی تصریح کرد: اعتبار برآورد شده برای اتمام این پروژه 210میلیارد تومان است که توسط شرکت سرمایه‌گذار تعهد شده و سازمان منطقه ویژه اقتصادی مهران فقط باید نیازهای آب، گاز و تلفن پروژه را تامین کند. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پروژه ایجاد نیروگاه هزار مگاواتی تولید برق را دیگر پروژه مهم در منطقه دانست و گفت: این نیروگاه با رویکرد کاملا صادراتی و از نوع سیکل ترکیبی است که مطالعات ژئوپلیتیک منطقه و نقشه‌کشی آن نیز به اتمام رسیده و کار با سرعت مناسب در حال انجام است. طاووس‌نژاد ادامه داد: زمان اجرای این پروژه 3سال و اعتبار مورد نیاز اتمام پروژه یک‌میلیارد و 500 میلیون دلار است که تامین این مبلغ تماما توسط شرکت سرمایه‌گذار تضمین شده و در طول ساخت این پروژه بالغ بر 1000 کارگر مشغول به کار خواهند شد و با پایان کار حداقل 130نفر به صورت دایم در این نیروگاه شاغل خواهند شد.

 

توسعه گردشگری مهم‌ترین اولویت استان قزوین

11-3قزوین| رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: استان در دولت دوازدهم اولویت‌های مختلفی دارد که نمی‌توان گفت یکی نسبت به دیگری اولویت بیشتری دارد اما با این‌ حال نگاه ما بیشتر به سمت توسعه گردشگری است. ابوالفضل یاری با اشاره به اولویت‌های دولت دوازدهم تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه مدیریتی استان قزوین بر محور پایش و اسناد توسعه حرکت می‌کند، طبیعتا برنامه‌ها و اولویت‌های هر سال تدوین و مشخص‌ شده است. وی افزود: پیش از آغاز سال جدید اولویت‌ها با همفکری استاندار و معاونان مشخص شده است، با توجه به فضای اقتصاد مقاومتی، گسترش صادرات از اولویت‌های جدی ما محسوب می‌شود همچنین سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر مسائل جدی است که باید در این دولت مورد پیگیری قرار بگیرد. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در مورد استقرار فعالیت‌ها نیز اولویت اصلی و رویکرد جدید ما گردشگری خواهد بود تا از فضایی که سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته به نحو احسن استفاده کنیم. وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به فضایی که کمترین آلایندگی، بیشترین استقبال و راحت‌ترین منابع را دارد در بخش گردشگری به عنوان محرک توسعه استان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، در این میان مناطق نمونه گردشگری از جمله آبگرم یله‌گنبد و آبگرم آوج بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

یاری تصریح کرد: اولویت‌های دیگر ما در بخش تامین آب و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای آب‌رسانی در استان و تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی خواهد بود.

 

افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در دامغان

11-4سمنان| با توجه به اهمیت استفاده از الگوهای مدرن، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح سیستم آبیاری قطره‌یی زیرسطحی در یکی از بزرگ‌ترین باغ پسته کشت بافت ایران در یکی از روستاهای شهرستان دامغان خبر داد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی سمنان، سید حسن میرعماد در آیین افتتاح این پروژه آبیاری اظهار داشت: این پروژه سیستم آبیاری تحت ‌فشار شرکت تولیدی کشاورزی پسته امین دامغان در زمینی به مساحت 134هکتار اجرا شده است. وی به میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح درمجموع یک‌میلیارد و 690میلیون تومان صرف شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده هزینه اجرای طرح از محل منابع دولتی و به‌صورت یارانه دولتی تامین‌ شده است، اضافه کرد: یک‌میلیارد و 340میلیون تومان از محل یارانه دولتی و 350میلیون تومان آن از محل آورده بهره‌بردار تامین ‌شده است. میرعماد به برخی اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ارتقای راندمان آبیاری و مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه بوده است. تسهیل در بهره‌وری آب و همچنین امکان کود آبیاری از دیگر اهداف اجرای این پروژه سیستم آبیاری تحت‌ فشار بوده است. این پروژه آبیاری تحت ‌فشار دیروز با حضور استاندار سمنان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید. افتتاح تولیدی فرآورده‌های لبنی سیبری از دیگر پروژه‌های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

 

تخصیص۳۳۰میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی

11-5کرمانشاه| مدیر عامل شرکت آب منطقه‌یی کرمانشاه از تخصیص۳۳۰میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای احداث و تکمیل پروژه‌های آبی استان کرمانشاه طی هفته گذشته خبر داد. به گزارش «تعادل»و  به نقل از مهر، کیاست امیریان دیروز در کارگروه آب، خاک و کشاورزی استان کرمانشاه که با حضور معاون رییس‌جمهور در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به تخصیص اعتبارات آب‌های مرزی به استان کرمانشاه اظهار داشت: تا مهرماه ۹۳ میزان تخصیص آب به استان کرمانشاه ۱۰۹هزار هکتار بود که این میزان در دی‌ماه ۹۳ به ۳۹هزار و ۸۴۰ هکتار کاهش پیدا کرد. وی افزود: با پیگیری‌های سازمان آب منطقه‌یی، نمایندگان مجلس و مسوولیت تا امروز این تخصیص ۶۳ هزار و ۲۰۹ هکتار افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۱۲سامانه و بخش سرمایه‌گذاری داریم، یادآور شد: پایاب اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و مهار آب‌های مرزی طی سفر مقام معظم رهبری به این استان اختصاص داده شد. وی خاطرنشان کرد: آخرین تخصیص در سد زاگرس ۶هزار و ۴۰۰هکتار بوده که ۵هزار و ۷۵۰هکتار آن انعقاد قرارداد شده و ۲۵هزار هکتار آن در دست اقدام است. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌یی کرمانشاه در ادامه افزود: همچنین ۱۵هزار و ۵۶۰هکتار آماده بهره‌برداری است. وی با بیان اینکه ۶هزار هکتار از اراضی برای انجام کار عملیاتی آماده است، گفت: خوشبختانه ۴۱۰ میلیارد تومان به این استان اختصاص داده شده است که طی هفته گذشته ۳۳۰میلیارد تومان آن از منبع صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

 

 

ارسال نظر