اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۰۸

 برخورد قاطع با خریدار متخلف گندم

 تصاویری در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است که در آن فردی گندم تولیدی کشاورزان را در یکی از مناطق استان خریداری و با مقادیری خاک و ماسه مخلوط می‌کند. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این باره گفت که این تصاویر مربوط به 2 ماه قبل است و با خریدار متخلف برخورد قاطعی صورت گرفته است. محمدمهدی قاسمی در این باره گفت: این خریدار گندم از بخش خصوصی بود و کارشناسان شرکت غله هنگام دریافت گزارش تخلف در محل حاضر شدند و با متخلف برخورد کردند. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای تامین امنیت غذایی و سلامت مردم، گندم در مسیر تبدیل به آرد و نان فرآیندهای کنترلی را طی می‌کند، هرگونه ناخالصی و تخلف شناسایی و از عرضه این محصول به بازار خودداری می‌شود.

 آغاز کشت کلزا در 2000هکتار در هرمزگان

بندرعباس  کشت کلزا در 2000هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.  «سیدرضا امیری‌زاده»، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش‌بینی کرد؛ امسال 3400 تن محصول کلزا برداشت شود که حدود 5 ‌برابر پارسال است. وی افزود: افزایش سه‌برابری سطح زیرکشت، مدیریت تغذیه، اجرای تاریخ دقیق کشت و مدیریت آب علت افزایش تولید امسال است. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تامین دانه‌های روغنی و اقتصادی کردن بخش کشاورزی نیز از علت‌های افزایش سطح زیرکشت کلزا در هرمزگان است.

 20هزار تن، میزان تولید انجیر سیاه در پلدختر

خرم‌آباد   مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: سطح زیرکشت باغات انجیر سیاه در شهرستان یک‌هزار و 350 هکتار است. «میرزا مرادی» اظهار کرد: از این میزان حدود 1000هکتار آن بارور است و بیشترین باغات در منطقه زیودار، سرنجه و بن لار بخش معمولان قرار دارد. وی با بیان اینکه برداشت انجیر سیاه در پلدختر از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: میزان تولید سالانه انجیر سیاه در شهرستان پلدختر 20هزار تن است که رتبه اول تولید این محصول در استان و کشور است و به کشورهای اروپایی، ترکیه، اتریش و مجارستان صادر می‌شود.

 آغاز اکتشاف معادن مشکین‌شهر

اردبیل  محدوده فلزی صاحب‌دیوان معادن مشکین‌شهر با 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اکتشاف است.  استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون 10 میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اکتشاف محدوده فلزی صاحب‌دیوان معادن مشکین‌شهر که شامل حفاری، نمونه‌برداری و آزمایشگاه است توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه می‌شود که این هزینه علاوه بر هزینه‌های جاده‌سازی است.  خدابخش افزود: در فاز نخست این طرح 10هزار متر در عمق زمین حفاری می‌شود که به همین منظور دستگاه‌های پیشرفته به ارزش حدود یک‌میلیون یورو خریداری و در منطقه مستقر شده که جزو نخستین ماشین‌‌آلات تحویلی به کشورمان است.

 پرداخت 54 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون

قزوین  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 54 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان پرداخت شده است.  باس علیخانی در جلسه‌یی که در خصوص پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کشت محصولات بهاره، پاییزه و مکانیزاسیون برگزار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت 20میلیارد ریال پس از تکمیل پرونده کشاورزان و بهره‌برداران به آنان پرداخت خواهد شد.

 

ارسال نظر