چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴

تبدیل فرهنگ مصرف آب به‌عنوان یک باور عمومی

11-2اصفهان    در سومین نشست بررسی راهکارهای مقابله با کمبود آب و مشترکان پرمصرف در سال 96 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب باید در تمام فصول به‌طور جدی دنبال شود و در این زمینه مسوولان امر باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند.  هاشم امینی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب میان قشرهای مختلف امری بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: عملیات اعمال مدیریت مصرف آب با روش‌های متفاوت از قبیل برپایی جشنواره‌های مختلف برای گروه‌های هدف، چاپ کتاب، بروشور، بولتن، ساخت فیلم‌های آموزشی، داستانی، انیمیشن، استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی و... باید به صورت مستمر ادامه یابد تا فرهنگ صحیح مصرف آب برای تک‌تک مردم به یک باور تبدیل شود.  او محدودیت منابع آبی را جدی برشمرد و تصریح کرد: محدودیت منابع آبی در سال‌های اخیر موضوعی غیرقابل انکار است و مردم باید بر این امر واقف شوند که منابع آبی طی سال‌های اخیر به دلیل وقوع خشکسالی دستخوش تحولات زیادی شده پس باید در چگونگی مصرف آب تجدیدنظر کرد.  امینی تعویض کنتورهای فرسوده و قدیمی را عاملی بسیار موثر در کاهش مصرف آب دانست و اعلام کرد: طی بررسی‌های اخیری که حاصل شد، بعضا در برخی نقاط شهر هنوز کنتورهای آب مربوط به دهه‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تبلیغات شهری در مسیر ارتقای کیفی سیمای شهری

11-3مازندران    علی ثباتی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل استان مازندران با اشاره به اینکه تهیه طراحی محیطی یک ساختار درست به شهر می‌بخشد، گفت: این طراحی فرهنگ و نمای ظاهری کوچه و خیابان‌ها را دربر می‌گیرد، لذا روی طراحی محیطی مطالعات و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام شده است. وی در ادامه عنوان کرد: بخشی از طراحی محیطی که با معماری شهر سر و کار دارد در واقع همان گرافیک محیطی است.  ثباتی افزود: باید سیستمی به وجود آوریم تا بخشی از مناظر شهری که در تصاحب تبلیغات محیطی است، با در نظر گرفتن ابعاد اقتصادی که این بخش را در بر می‌گیرد، زیبا شود.  مدیر معماری و شهرسازی استان ادامه داد: یکی از زشت‌ترین مناظری که در شهر ملاحظه می‌کنیم، تابلو‌های کسبه است که تبدیل شده به نمایی اضافه روی نمای اصلی ساختمان‌ها.  او افزود: همه ما دوست داریم، شهری زیبا داشته باشیم. اما چون تبلیغات ما کاملا سطحی و دارای ضعف‌های فراوانی است برای مردم جلب‌ توجه نمی‌کند. جدا از تمام کارهایی که باید صورت بگیرد، در تبلیغات باید فرهنگ‌سازی شود و تابلو‌ها و بیلبورد‌های شهری براساس فرهنگ کشورمان طراحی شود.

 

افتتاح فاز اول شهرک سلامت اصفهان

11-4اصفهان    شهردار اصفهان گفت: اصفهان جزو معدود شهرهایی است که توانسته در هر هفته به افتتاح پروژه‌های عمرانی مختلفی بپردازد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه مشارکتی نگین شهر در قالب شصت و پنجمین برنامه «هر هفته چند افتتاح» اظهار کرد: نقطه عطف خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان همدلی، رفاقت و تعامل مدیران اجرایی و همچنین مسوولان شهری بوده است که با مشارکت و همدلی مردم دوران طلایی ۲ساله سپری شد.  وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیران اسبق شهری گفت: شهر تاریخی اصفهان همواره دارای مدیران باارزشی بوده است؛ امیدوارم کهن‌شهر اصفهان با خدمات خادمان شهری و همیاری شورای اسلامی شهر روزهای پربارتری را شاهد باشد. وی همچنین افزود: امیدوارم این فضای با نشاط در حوزه‌های عمرانی و خدماتی شهر اصفهان مستمر باشد.  وی با تاکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی بسیاری در شهر اصفهان بودیم، تصریح کرد: برای نخستین بار با همدلی و مشارکت مردم در عرصه سرمایه‌گذاری به‌ویژه بخش خصوصی و تجارت خارجی شاهد خدمات بسیاری بودیم.

 

انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

11-5آذربایجان‌شرقی    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود کمبود اعتبارات، عملیات تصفیه‌خانه‌های شهرهای اطراف دریاچه ارومیه با سرعت خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر بالای 50میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده وجود دارد که اگر اعتبارات کافی تامین شود تا اوایل سال 98، سالانه حدود 150میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود. علیرضا ایمانلو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان در سه محور برای احیای دریاچه ارومیه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: در بخش توسعه‌ شبکه فاضلاب در تبریز و شهرستان‌های حاشیه دریاچه ارومیه، سالانه بالای 90 کیلومترشبکه فاضلاب اجرایی می‌شود و پیشرفت شبکه فاضلاب در استان ما نسبت به متوسط کشوری 45درصد است. در این رابطه شرکت آب و فاضلاب استان موفق عمل کرده است. او با تاکید بر اینکه برای احیای دریاچه ارومیه، احداث شبکه فاضلاب شهرهای حوزه دریاچه ارومیه را به‌طور 100درصدی اجرایی می‌کنیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان عملیات خود را برای احیای دریاچه ارومیه از سال 94 آغاز کرده است و سعی بر این دارد که این پروژه‌ها را با سرعت بالاتری پیش ببرد.

 

 

ارسال نظر