چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۳۲

700 میلیون دلار فاینانس برای راه‌اندازی پالایشگاه

11-2چهارمحال و بختیاری| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تصویب 700 میلیون دلار فاینانس (اعتبار اسنادی بلندمدت) برای راه‌اندازی پالایشگاه زاگرس این استان در نظام بانکی خبر داد. به گزارش ایرنا، سید نعیم امامی دیروز در مراسم روز صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطابق برنامه، این پالایشگاه در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود، افزود: اطلاعات تکمیلی، میزان اشتغال، سرمایه‌گذاری این طرح به زودی اعلام می‌شود. به گفته وی، کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، مشکل تامین مواد اولیه، تحریم‌های اقتصادی و نبود بازار فروش تولیدات تا پیش از سال 92 واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور و این استان را دچار رکود کرد. وی افزود: هم اینک تولید در کشور درگیر مشکل تامین مواد اولیه و بازار فروش است که این مشکل با تعمیق روابط بین‌الملل و گسترش بازارهای هدف صادراتی، حل می‌شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رسیدن به آرامش و توسعه تولید در کشور باید سهم هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت که قرار بود در بخش تامین انرژی صنایع هزینه شود، تعیین تکلیف و تخصیص یابد. امامی گفت: در برخی موارد قاچاق کالا و واردات همسو با تولیدات داخلی، توان تولید و رقابت برای تولیدکنندگان را کاهش داده است. به گفته وی، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری امسال ایجاد 4هزار و 500 فرصت شغلی را متعهد شده است. رییس اتاق چهارمحال و بختیاری نیز نرخ بالای تسهیلات بانکی را مشکل تولید‌کننده دانست

 

۶۵۰ میلیارد تومان در عمران شهری بوشهر هزینه شد

11-3بوشهر| معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان در ۳۷ شهر استان بوشهر برای اجرا و تکمیل ۶۰۰ پروژه عمرانی هزینه شد که ۳۱۰ میلیارد تومان این اعتبار بودجه عمرانی شهرداری‌‌ها بوده است. به گزارش تسنیم، سیدمحمدحسن باستی دیروز در نشست با شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای یک‌میلیون و 164هزار نفر جمعیت است اظهار داشت: این جمعیت 1.45درصد کل جمعیت کشور است که 72درصد شهری و مابقی در روستاها ساکن هستند. وی با بیان اینکه 195 نفر منتخبان شورای اسلامی استان بوشهر، اعضای شورای شهرها هستند خاطرنشان کرد: 91درصد منتخبان شورای شهر استان بوشهر مدارک تحصیلی فوق دیپلم به بالا دارند. معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای 624 روستا است تصریح کرد: 394 روستای استان بوشهر دارای شورا است که 1350 نفر عضو این شوراها هستند. باستی با بیان اینکه در 352 روستای استان بوشهر دهیاری مستقر است افزود: نقش شوراها در شهرها و روستاها برای خدمت‌رسانی و بهبود وضعیت مناطق یک فرصت است که باید از موقعیت بهترین بهره‌برداری شود. وی با اشاره به وضعیت عمران شهری و اعتبارات در این عرصه بیان کرد: 650 میلیارد تومان در 37 شهر استان بوشهر برای اجرا و تکمیل 600 پروژه عمرانی سال گذشته هزینه شد که 310 میلیارد تومان این اعتبار بودجه عمرانی شهرداری‌‌ها بوده است. معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اعتبارات ارزش افزوده گفت: از 337 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده استان بوشهر سال قبل 30درصد آن در عمران روستاها هزینه شد.

 

احیای تالاب باید در اولویت برنامه‌های ملی قرار‌گیرد

11-4گیلان| ‌فرماندار انزلی گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران است و احیای تالاب باید در برنامه‌های ملی در اولویت قرار ‌گیرد. میرشمس مومنی‌زاده در نشست بیست‌ویکمین کارگروه ملی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور که در هتل سفیدکنار انزلی برگزار شد، گفت: تالاب یک سرمایه ارزشمند ملی و متعلق به همه ایران است و به نسل‌های آینده نیز تعلق دارد که اگر به مسوولیت خودمان خوب عمل نکنیم، باید پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم. او ادامه داد: تاکنون بحث‌های تئوری زیادی مطرح شده، ولی باید بیشتر عملیاتی شود، زیرا چیزی که از گذشته وجود داشته با آنچه اکنون وجود دارد، بسیار تفاوت دارد. مومنی‌زاده افزود: برای پیگیری مسائل مربوط به تالاب اولا نیاز به اراده ملی داریم و باید تلاش کنیم هرکدام از مسوولان در هر سطح استانی و کشوری این اراده ملی را ایجاد کنیم. فرماندار انزلی اضافه کرد: باید در برنامه‌های ملی احیای تالاب و بحث‌های مرتبط با آن در اولویت قرار گیرد. او اضافه کرد: ما تجربه تلخی را درخصوص دریاچه ارومیه داشتیم و نباید کشور تجربه تلخ دیگری را تجربه کند و باید هم اراده ملی ایجاد شود و هم در اولویت ملی قرار گیرد. مومنی ادامه داد: آلودگی‌های وارده به تالاب باید متوقف شود و از نظر عملیاتی و اجرایی جلوی ورود آلودگی‌ها گرفته شود. او تاکید کرد: در خصوص تصرفات تعدد مسوولیت‌ها و وظایف و تداخل وظایف مشکل ساز شده و باید یک متولی معین در خصوص این مشکل ایجاد شود و چنانجه متولی فعال و مسوولیت‌پذیر باشد، تشکیلات قضایی شهرستان و استان آماده همکاری است.

 

تبریز در گردشگری از اصفهان گذشت

11-5اصفهان| رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان از تبریز در گردشگری عقب مانده چراکه در استان آذربایجان شرقی همه مسوولان یک هدف را دنبال می‌کنند ولی در اصفهان پس از 6ماه هنوز نتوانسته‌ایم جلسه‌یی برای رونمایی از برند اصفهان تشکیل دهیم. به گزارش مهر، عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست امضای تفاهمنامه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان تاکسیرانی برای آموزش رانندگان تاکسی‌های عمومی در مورد گردشگران خارجی در حالی که از نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان تشکر کرد، اما از مسوولان و مدیران اصفهانی انتقاد کرد که چرا آنها به سفر برلین در اسفندماه سال گذشته نرفتند تا مسیرهای گردشگری را بشناسند و اصلا با مفهوم گردشگری به درستی آشنا شوند. او که به صراحت از عقب‌ماندگی اصفهان در بخش گردشگری نسبت به تبریز می‌گفت، تصریح کرد: باید برای اصفهان غصه خورد که شهر شهره گردشگری ایران است، اما از شهری مثل تبریز عقب مانده است این در حالی است که در استان اصفهان نه تنها شهر اصفهان بلکه شهری مثل کاشان را نیز در خود می‌بیند. سهل‌آبادی با اشاره به این موضوع که امروز بحث گردشگری و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و همه مدیران اصفهان بر این موضوع واقفند که اصفهان باید در مسیر گردشگری گام بردارد گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد این شهر به گردش در بیاید باید اقتصاد گردشگری آن بچرخد. من در تبریز رخدادهایی دیدم که نشان داد باید اصفهان بدود و همت کند تا به شهر تبریز برسد.

 

ارسال نظر