ویژه

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰

 برقراری پرواز اصفهان به مسکو و سن‌پترزبورگ-اصفهان| فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان از برقراری پروازهای این فرودگاه به مسکو و سن‌پترزبورگ از شهرهای بزرگ روسیه خبر داد. روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان دیروز اعلام کرد: این پروازها از دوم تیر امسال به‌صورت هفتگی و در روزهای جمعه انجام می‌شود. ساعت خروج این پروازها از فرودگاه اصفهان 9:30 صبح و ورود آنها نیز ساعت 20 روزهای جمعه اعلام شده است.

 بازار عرضه محصولات سالم در لرستان راه‌اندازی می‌شود-خرم‌آباد| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه بخش زنبور‌داری و تولید عسل نیازمند حمایت مالی است، گفت: بازار عرضه محصولات سالم در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود. عبدالرضا بازدار دیروز در جلسه کارگروه اقتصادی و تولید استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در بخش کشاورزی 363 میلیارد تومان خسارت وارد شد که 15میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است. او افزود: باید رویکرد تجاری داشته باشیم و همانند سایر بیمه‌ها پرداختی‌ها بالا برده شود، صندوق بیمه باید ناظر بر عملیاتی شود که اجرا می‌شود.

 ۶۰۰۰ کارگر زنجانی در مشاغل زیان‌آور مشغول به کارند- زنجان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعداد پرسنل مشغول به کار در مشاغل سخت و زیان‌آور در استان زنجان ۶ هزار و ۴۲ نفر است که این رقم بالاترین میزان بین استان‌های کشور است. ناصر فغفوری دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت استان زنجان اظهار کرد: یکی از مشکلات استان زنجان در بخش کار تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور است. او افزود: از سال 81 تا 91 یک هزار و 140 کارگر در مشاغل سخت و زیان‌آور شاغل بوده‌‌اند که متاسفانه این رقم ازسال 91 به بعد به 6 هزار و 40 نفر رسیده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد معافیت‌های مالیاتی مناطق کمتر برخوردار گفت: مناطق کمتر برخوردار باید پس از بررسی و تایید اینکه مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند صورت‌جلسه شده و اطلاع‌رسانی شوند.

 آمارهای عجیب از افراد مشغول در شهرداری مشهد-مشهد| دبیر و سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد گفت: در چارت قانونی وزارت کشور تعداد 3600 نفر باید در شهرداری فعالیت کنند، اما طبق گزارشات رسیده در حال حاضر 8000 نفر در شهرداری فعالیت می‌کنند. محمدرضا حیدری دیروز اظهار کرد: در چارت مصوب حوزه شهردار 250 شغل مورد تاکید قرار گرفته شده، اما در شرایط فعلی 450 نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. او درخصوص چالش‌های پیش روی مشهد، افزود: جلوی ریخت‌وپاش‌های عظیم در شهرداری را خواهیم گرفت برای مثال چرا باید موسسه‌یی برود و سالی 400میلیون تومان درخصوص اجاره هزینه کند؟

 درخواست فوری از مردم برای کمک به مهار آتش -یاسوج| مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: مردم منتظر نمانند که کسی از آنها بخواهد بلکه به محض اطلاع از آتش‌سوزی به کمک منابع طبیعی بیایند.

عزت‌الله بهشتی‌فرد افزود: آتش‌سوزی‌های جنگل‌های منطقه «بیدگره موگر» بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد هنوز ادامه دارد اما نیروهای منابعی طبیعی، نیروهای مردمی و نیروهای برخی ادارات در حال تلاش برای خاموش و مهار کردن آتش‌سوزی هستند. او بیان کرد: وزش باد باعث کندی عملیات مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی شده است.

 عدم تمایل افراد به اشتغال در پزشکی قانونی-بجنورد| مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گفت: باوجود برپایی آزمون‌های استخدامی متاسفانه انگیزه و تمایل نیروی فنی و پزشک برای اشتغال در این سازمان بسیار کم است. باباک سلحشور در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: از مجموع 122 نفر چارت مصوب پرسنلی، در این سازمان فقط 22 نفر شاغل هستند و حدود 82درصد چارت سازمانی این مجموعه خالی است. او با اشاره به کمبود نیروی فنی و پزشک در این سازمان و عدم وجود انگیزه و تمایل ورود به این مجموعه از سوی افراد، گفت: با انجام برخی اقدامات تلاش شده تا از کاهش انگیزه ورود نیروها به این سازمان کم کنیم و در آزمون استخدامی شهریور سال جاری دو پزشک جذب این مجموعه خواهند شد.

 

ارسال نظر