وعده‌های دولت در مورد مناطق محروم با جدیت دنبال می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۰۱:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۹۵۰۰۴

برادر ارجمند، جناب آقای حضرتی

مدیرمسوول محترم روزنامه تعادل

با سلام و احترام؛ 

  گزارشی با عنوان «بیشترین فشار تورم بر محروم‌ترین استان» مورخ08/9/1401 در آن روزنامه منتشر شده؛ مقتضی است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل دراسرع‌وقت در آن روزنامه منتشر شود. 

وعده‌های دولت در مورد مناطق محروم با جدیت دنبال می‌شود

دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین تدوین بودجه سالانه و نیز طرح‌های ملی مانند نهضت ملی مسکن، نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد و علاوه بر برنامه توسعه‌‌ای مناطق محروم، با خشکاندن ریشه تورم در کل کشور، زمینه افزایش قیمت در استان‌های محروم را از بین خواهد برد.  درخصوص مطالب ذکر شده در مورد مسائل مربوط به برنامه ویژه و استاندار ویژه برای مناطق محروم، افزایش قابل توجه تورم ماهانه و نقطه به نقطه مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان و به صورت خاص مناطق روستایی آن استان موارد زیر قابل ذکر است: 

دولت وعده‌های خود در مناطق محروم را با جدیت دنبال می‌کند. دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین تدوین بودجه سالانه و نیز طرح‌های ملی مانند نهضت ملی مسکن، نگاه ویژه‌ای به این مناطق دارد و وعده‌های خود در این خصوص را عملی خواهد کرد. تورم موجود درکشور ناشی از وابستگی مزمن به منابع نفت و گاز و ساختارها و روش‌های نادرست از جمله قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد موانع در فضای کسب و کارهای بخش خصوصی بوده است که تحریم‌های گسترده بین‌المللی نیز بدان دامن زده است. مسلما تورم در مناطقی که زیرساخت‌های توسعه‌ای از قبیل دسترسی به جاده، آب، برق، شبکه‌های زنجیره‌ای توزیع و ارتباطات کمتر باشد تورم و گرانی بیشتر حس می‌شود. در این خصوص نیاز به نگرش‌های جدید برای بازسازی و ارتقاء اثربخشی در بخش حاکمیت هستیم که از طریق همکاری مردم و دولت کماکان مد نظر خواهد بود. به عبارتی دولت در نظر دارد علاوه بر برنامه توسعه‌‌ای ویژه مناطق محروم، با خشکاندن ریشه تورم در کل مناطق کشور، زمینه افزایش قیمت در استان‌های محروم را از بین ببرد.

  مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل

 

ارسال نظر