در شهر

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۰۶:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۱۶۳

پنجشنبه و جمعه «بارانی» استان تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران، آسمانی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال توفان گرد و خاک در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا 4 روز آینده، آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات و به‌ویژه ارتفاعات ابری همراه با وزش باد گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید به‌ویژه عصر امروز ۶مردادماه در غرب و جنوب استان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.تا 4 روز آینده در اکثر نواحی استان افزایش ابر، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق به‌ویژه نیمه‌شمالی، ارتفاعات و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست.عمده بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ مردادماه) است. امروز افزایش دما و از پنج شنبه شب کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.آسمان تهران امروز قسمتی ابری و غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ مردادماه) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد و گاهی رگبار و رعد وبرق با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اختصاص ۲،۵ درصد بودجه شهرداری برای نوسازی معابر

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه برای نوسازی معابر ۲.۵ درصد بودجه را داریم، گفت: برای عبور از مشکلات، بخش خصوصی باید ورود کند.به گزارش مهر، صارمی اظهار کرد: در حوادثی که رخ می‌دهد علاوه بر خود حادثه، اتفاقات بعد از حوادث هم مهم است. مثلاً بعد از زلزله بم علاوه بر تعداد بالای کشته‌ها، چند صد کودک نیز بدون سرپرست ماندند. بنابراین هرچقدر برای ایمنی تلاش کنیم هزینه نیست و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.وی افزود: هر روز به فناوری جدید می‌رسیم و در سیستم زیرساخت هزینه داریم ولی متأسفانه یا قدرت به کارگیری به نفع مردم را نداریم یا صرفه اقتصادی برای پیاده‌سازی گسترده وجود ندارد. شرکت‌های دانش بنیان باید کاری کنند تا ایده‌ها صرفه اقتصادی برای اجرایی شدن داشته باشند.صارمی گفت: برای نوسازی معابر ۲.۵ درصد بودجه داریم و برای صد درصد کردن آن نیاز است بخش خصوصی وارد شود تا از این مشکلات عبور کنیم.

محلات تهران با مشارکت مردم اداره شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اداره امور محلات با مشارکت مردم تاکید کرد.به گزارش فارس، نرگس معدنی پور در جلسه‌ای با مدیران محلات با بیان اینکه کلیات نظام نامه مدیریت محلات تصویب و قرار شده تا شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن تدوین شود، گفت: با شناسایی مشکلات می‌توان در شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بهتر عمل کرد و نتایج عملیاتی را به دست آورد.معدنی پور خاطرنشان کرد: همگی می‌بایست در یک مسیر قدم‌برداریم تا مدیریت محله را به نقطه مطلوبی برسانیم. اما توجه به این نکته ضروری است که رسیدن به مطلوب‌ها و ایده آل‌ها زمان‌بر است و در طول یک سال امکان پذیر نیست.وی با بیان اینکه می‌بایست از مشارکت مردم در اداره امور محله در حوزه مدیریت شهری استفاده کرد، گفت: کار مردمی پایدار و بادوام است و باید مدیریت محلات مردمی باقی بماند. به همین منظور نظام نامه مدیریت محلات با تلاش و کوشش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به ویژه کمیته مشارکت‌های مردمی تهیه شود و تلاش شد تا حد امکان رویکرد مشارکتی در این حوزه اتفاق بیفتد.

حذف بدبینی مردم به مدیران شهری با شفافیت

سیدمجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: فضا به گونه‌ای شده که در جامعه نسبت به همه حوزه‌ها و مدیران نگاه بدبینانه وجود دارد که باید با عملکرد شفاف و تبیین خدمات این نگاه را از بین ببریم. به گزارش مهر، معاون شهردار با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی و اخلاقی در کنار دانش و تخصص فنی گفت: خداوند را شاکریم که مدیران مجموعه ما سالم، پرتلاش و فسادستیز هستند. شاید در حین کار در یک گوشه‌ای، بخشی از قانون یا مقررات رعایت نشود که با نظارت سازمان بازرسی و مدیران ارشد، این نوع قصورها جبران می‌شود اما مهم این است که هیچ یک از مدیران ما دنبال فساد و سوءاستفاده مالی نیستند و انحرافات اخلاقی و سیاسی ندارند. شفیعی افزود: متأسفانه فضا به گونه‌ای شده که در جامعه نسبت به همه حوزه‌ها و مدیران نگاه بدبینانه وجود دارد که باید با عملکرد شفاف و تبیین خدمات و اقدامات خود و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع و رسانه‌ها این فضای بدبینی را از بین ببریم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همه مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت باید تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن برنامه‌های مصوب قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک به‌کار بگیرند. وی افزود: ما ضمن اینکه باید درآمدزایی را به‌طور جدی دنبال کنیم اما باید توجه داشته باشیم که برخی اقدامات و خدمات هستند که چندان وابسته به اعتبارات مالی نیستند یا با هزینه‌های کم قابل اجرا هستند که باید اینها را دنبال کنیم. برای مثال در ۲۹ ایستگاه مترو، رمپ ویژه معلولین وجود ندارد که با هزینه کمی می‌شود این مشکل را برطرف کرد که ارزش انسانی و اجتماعی بالایی دارد.

 

ارسال نظر