دریچه

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۰۴:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۰۴۶

دلار 27600 تومان معامله شد قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید

گروه بانک و بیمه |قیمت دلار در روز پنجشنبه و جمعه در بازار آزاد 27600 تومان معامله شد و به دنبال آن قیمت سکه (پنجشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با افزایش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان شد. اونس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۹۲۶ دلار و ۳۳ سنت معامله شد. رشد بهای اونس جهانی طلا پس از جنگ روسیه و اوکراین رکورد جدید قیمتی را برای این فلز زرد ثبت کرد و این امر بر قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت فلز زرد در داخل کشور شده است. سکه طرح جدید در ماه‌های پایانی سال گذشته در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومان نوسان داشته و این رویه در سال جدید نیز ادامه داشته است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی (پنجشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۱) با ۱۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵ هزار و ۲۴۳ تومان معامله شد. قیمت فروش یورو با ۵۴ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۵۹۲ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۴ هزار و ۹۹۲ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۰۷ تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۸۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۳۰۹ تومان بود.این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۳۶۷ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۶۱۵ تومان اعلام شد. همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۵ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۶۱۳ تومان معامله شد.

   هیجان خرید سکه و طلا  در هفته سوم فروردین افزایش یافت

قیمت انواع سکه و طلا در ابتدای هفته سوم فروردین ماه سیر صعودی داشت و هیجان برای خرید فلز زرد دوباره افزایش یافت اما در روزهای پایانی هفته دوباره شاهد کاهش قیمت انواع سکه و طلا در بازار بودیم و پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد. 

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یکشنبه چهاردهم فروردین در مقایسه با پیش از تعطیلات سیزدهم فروردین ماه ۷۰ هزار تومان کاهش داشت و با رقم ۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله می‌شد اما با افزایش نرخ ارز دوباره بر مدار صعود قرار گرفت، در روز سه‌شنبه شانزدهم فروردین تا ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید اما دوباره بهای آن کاهش یافت و در آخرین معاملات روز پنجشنبه هجدهم فروردین به قیمت ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.  قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در هفته گذشته بین یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت.  براساس این گزارش قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز در هفته گذشته نوسان داشت و در محدوده قیمتی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۷۹ هزار تومان در افت و خیز بود.  نابب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: در هفته دوم فروردین ماه قیمت اونس جهانی همچنان تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه در محدوده ۱۹۱۹ دلار تا ۱۹۴۰ دلار در نوسان بود.  محمد کشتی‌آرای افزود: اما هفته گذشته قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت ارز قرار گرفت به‌طوری که روز سه‌شنبه قیمت ارز به بالاترین سطح خود در سال جدید یعنی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید که رکورد جدیدی در شروع سال ۱۴۰۱ بود.  به گفته وی افزایش قیمت ارز موجب شد در حالی که بهای سکه و طلا که در حال کاهش بود مجددا افزایش یابد.  نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت اونس جهانی طلا در آخرین معاملات ۱۹۲۶ دلار است که نسبت به ابتدای هفته یک دلار افزایش قیمت داشت و سکه طرح جدید به‌طور متوسط ۳۸۰ هزارتومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت اما نیم سکه و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت در روز پنجشنبه دادوستد شد. 

 

ارسال نظر