اخبار

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۰۲:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۸۷۶۱۰

تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان

با انعقاد قرارداد بین وزارت نفت و بانک توسعه صادرات، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص یافت. ۱۰ هزار میلیارد ریال از این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و منابع حاصل از صرفه جویی انرژی و ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر از محل منابع بانک توسعه صادرات تامین می‌شود.تسهیلات یاد شده با نرخ ۹ درصد در سال، در قالب سرمایه در گردش و طرح به ترتیب در دوره بازپرداخت یک و پنج ساله به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محورحوزه نفت، گاز و پتروشیمی اعطا می‌شود.۶۰ درصد از تسهیلات تلفیقی توافق شده ذیل این قرارداد، به سرمایه درگردش و ۴۰ درصد به طرح‌ها تخصیص می‌یابد، شرکت‌­های دانش بنیان خواستار این تسهیلات باید معرفی‌نامه وزارت نفت را به بانک ارایه دهند.

بازداشت متهم ردیف‌اول «کینگ‌مانی»

طبق اطلاعات به دست‌آمده، متهم ردیف‌اول پرونده کلاهبرداری کینگ‌مانی که از قضا مدیریت یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای معروف را هم به‌عهده دارد، بازداشت شده است. بر اساس آخرین اطلاعات به دست‌آمده، در پی مسجل شدن ابعاد فنی پرونده کلاهبرداری کینگ‌مانی، آقای «ق» متهم ردیف‌اول پرونده که از قضا مدیریت یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای معروف را هم به‌عهده دارد، بازداشت و روانه زندان شد. در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تأیید خبر دستگیری متهم اول پرونده کلاهبرداری کینگ‌مانی، اظهار داشت: تعداد شاکیان ثبت‌شده در این پرونده، تاکنون به بیش از 2400 نفر رسیده است و امکان دارد تا چندین برابر این تعداد نیز افزایش یابد. بیشتر شکایت‌های مردمی از 4 ماه گذشته تاکنون ثبت شده است و در این مدت کوتاه، اقدامات موثری در جهت احقاق حقوق مالباختگان انجام شده و به سرعت در حال پیگیری است. بررسی‌های پیچیده فنی در خصوص رمزارز ادعایی، حسابرسی حقوق هزاران شاکی، بررسی ادله دیجیتال و مسائل حقوقی پرونده، توقیف اموال متهمان و بسیاری موارد دیگر در مدت زمان کوتاهی انجام شده است که نشان از سرعت بالای رسیدگی به پرونده دارد. بر اساس اطلاعیه منتشرشده از سوی وزارت اطلاعات در مهرماه سال جاری، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور که با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز مجعول «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را کسب کرده بودند؛ توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شد و مورد ضربه قرار گرفت.

بانک مرکزی تاکنون تصمیمی برای ادغام موسسه اعتباری نور نداشته است

بانک مرکزی اعلام کرد برخلاف مطلب منتشر شده در یکی از جراید مکتوب اقتصادی، تاکنون هیچگونه تصمیمی مبنی بر ادغام موسسه اعتباری نور توسط ارکان بانک مرکزی اتخاذ نشده است.این بانک ضمن تکذیب مطلب منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد روز گذشته، مبنی بر ادغام موسسه اعتباری نور، اعلام کرد که تاکنون هیچگونه تصمیمی در این خصوص توسط ارکان بانک مرکزی اتخاذ نشده است.

بدیهی است هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد تصمیمات بانک مرکزی برای موسسات اعتباری تحت سرپرستی این بانک توسط روابط عمومی بانک مرکزی انجام خواهد شد.بانک مرکزی از اصحاب رسانه خواست از درج شایعات و اخبار نادرست در حوزه پولی و بانکی کشور پرهیز کرده و صحت اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 

ارسال نظر