اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۰۸

تقدیر اتاق اصناف از مدیرعامل بانک پارسیان

رییس اتاق اصناف با اهدای لوح تقدیر به دکترکورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از تلاش‌های مدیران و کارکنان بانک پارسیان به واسطه مساعدت‌ها و حمایت‌های بانک پارسیان از صنوف آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو تقدیرکرد. در متن این تقدیرنامه که به امضای علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران و خطاب به دکتر پرویزیان صادر شده، آمده است:

 جناب آقای دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان و رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، با سلام و احترام، بدینوسیله مراتب سپاس و امتنان خود را به واسطه تلاش‌ها، مساعدت‌ها و حمایت‌های صادقانه و مسوولانه آن مقام محترم از صنوف آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو اعلام می‌دارم.

بدون تردید اقدامات ارزنده جنابعالی نشان از تعهد، مدیریت کارآمد و احساس مسوولیت در اداره مجموعه تحت امرتان دارد، از این رو صمیمانه‌ترین آرزوهای خود را جهت توفیق روزافزون، بهروزی و سربلندی شما، اعضای محترم هیات‌مدیره و کلیه دست‌اندرکاران بانک پارسیان تقدیم می‌کنم. امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج)، در ادامه خدمتگزاری به ملت شریف ایران و زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید و پیروز باشید.

عزم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود به زیر 15درصد

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از عزم این بانک‌ها برای کاهش نرخ سود همسو با سیاست‌های دولت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در این فرآیند سپرده‌گذاران متضرر نشوند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین‌زاده در پاسخ به پرسش ایرنا درباره انتظار دولت از بانک‌های دولتی برای کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی برای کمک به تولید اظهار داشت: بانک‌های دولتی تصمیم گرفتند که همسو با سیاست‌های دولت نرخ‌ها را پایین بیاورند.

وی با یاد آوری اینکه هدف، همراهی با دولت در کاهش نرخ سود است، گفت: قرار است نرخ سود بانکی به تدریج کاهش یابد.

وی در پاسخ به اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها از برنامه شورای پول و اعتبار برای تثبیت فعلی نرخ سود حکایت دارد تا در آینده آن را کاهش دهد، گفت: نظر شورای پول و اعتبار تثبیت نیست بلکه نرخ‌ها باید کاهش یابد.

حسین‌زاده گفت: بانک‌ها منتظر تصمیم بانک مرکزی هستند تا نرخ را اعلام کند و ممکن است نرخ پایین‌تر از نرخ کنونی بیاید.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها از نرخ سود 12درصدی برای سپرده‌های یک‌ساله حکایت دارد، اظهار داشت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از 15درصد و نرخ‌های مطرح شده کاهش یابد.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بدون اعلام نرخ مدنظر بانک‌ها ابراز امیدواری کرد که شورای پول و اعتبار هرچه سریع‌تر در این زمینه تعیین تکلیف کند.

اعطای ۲۸۰هزار وام ازدواج در بهار ۹۶

 مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به مدیریت تقاضای متقاضیان وام ازدواج از سوی بانک مرکزی گفت: در ۳ ماهه اول امسال بانک‌ها ۲۸۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده‌اند.

علی‌اصغر میرمحمدصادقی درگفت‌وگو با فارس در خصوص علت عدم ابلاغ سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بانک‌ها اظهار داشت: به بانک‌ها اعلام کردیم فعلا تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند و به زودی سهمیه بانک‌ها را ابلاغ می‌کنیم. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا برخی متقاضیان وام ازدواج در مدت یک هفته وام خود را دریافت می‌کنند اما برخی دو ماه در نوبت معرفی به شعبه می‌مانند، گفت: این اتفاق به این دلیل است که تعداد زیادی از متقاضیان در سامانه یک بانک خاص را برای دریافت وام ازدواج انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در اصفهان اغلب متقاضیان بانک ملی و صادرات را انتخاب می‌کنند و این دو بانک با حجم وسیعی از تقاضا روبه‌رو می‌شوند که این پدیده افزایش زمان انتظار دریافت وام را به دنبال دارد.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: بانک مرکزی برای مدیریت تقاضا، سامانه را برای برخی بانک‌ها می‌بندد و ثبت‌نام‌ها را به دیگر بانک‌ها هدایت می‌کند. همین مساله باعث می‌شود، فردی که در یک بانک کم متقاضی ثبت‌نام کرده در مدت یک هفته وام ازدواج را بگیرد و فرد دیگر یک یا دو ماه در نوبت بماند.

کاهش جزیی قیمت سکه و ارز

روز جمعه 23 تیرماه 96 قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 5دلار افزایش به 1222دلار و 24 سنت رسید و هر گرم طلای 18عیار نیز روز

پنج‌شنبه در بازار داخلی با 139تومان کاهش 113هزار و 574 قیمت خورد.

به گزارش «تعادل» روز پنج‌شنبه و آخرین روز کاری بازار ارز و طلا در هفته گذشته، تهران سکه طرح جدید 2هزار تومان و طرح قدیم هزار تومان کاهش یافت و نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر به ترتیب 637هزار تومان، 371هزار تومان و 250 هزار تومان به فروش رسید.

در بازار ارز، نرخ دلار با 3 تومان کاهش 3787 تومان، یورو با 4 تومان کاهش 4390 تومان، پوند با رشد 9 تومانی 4887 تومان و درهم بدون تغییر 1035 تومان فروخته شد.

 

ارسال نظر